Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Kujutis: Facebook

Endine Põlva maavanem Igor Taro jagab infot Põlva maakonna ühistranspordi kohta, sealhulgas inimesi enim huvitava Põlva ja Tartu vahelise ühenduse kohta. Nimelt võeti hiljuti käigust ära hommikune Põlva-Tartu buss, millele pole asendust leitud.

OLUKORRAST ÜHISTRANSPORDIS: asi on nii, et arutasime 5. jaanuaril Kagu Ühistranspordikeskuse ja vedaja esindajaga Põlvamaal esile kerkinud muresid seoses mitme bussiliiniga, peamiselt Põlva ja Tartu vahelise ühendusega. Kagu ÜTK on kenasti toimima saanud ning kodulehelt http://kagu.ytk.ee/ leiate kogu vajaliku info avalike ja kommertsliinide ja graafikute muudatuste kohta – seal on kohe avalehel ka suur viide Reisiplaneerijale, kust saab vajalikke peatusi ning aegu sisestades vajaliku suuna kohta bussi või rongiajad kätte, kirjutab Taro Facebookis.

Mõne probleemi saab kergemini lahendatud ja mõnele tuleb veel leevendust otsida. Katsun teha kokkuvõtte sellest, mida siis eile arutasime ja milleni jõudsime:

1) Õhtused väljumised Tartust Põlvasse on olnud murekoht. Seoses kommertsliinide muudatustega on varasem hilisõhtune buss tõstetud kella 19.40 peale ning viimane buss Tartust väljub kell 22.05. Esialgsed andmed näitavad, et kella 19.40 liiniga sõidab Põlvasse oluliselt rohkem reisijaid kui kadunud hilisõhtuse bussiga ja see on üldiselt hästi omaks võetud. Kokku on tööpäeva lõpus Tartust tulles mitmeid võimalusi (16:45 buss, 17:25 rong, 17:35 buss, 19:40 buss ja 22:05 buss). Kuna viimane liin on kommertsvedaja oma, siis tolle statistikat küsime juurde ning analüüsime hilisõhtuse liikumise reaalset vajadust. Leppisime kokku 22:05 Tartust väljuva ning 22:55 Põlvasse jõudvale bussile nõudepõhise linnaliini pikendamise katseliselt. See tähendab, et soovi korral saab hilise bussi pealt linnaliiniga sõita Põlva teise otsa ja kui reisijaid Tartu bussi pealt ei tule, siis linnaliin ei sõida seda otsa. Vaatame mõne kuu, kas selle järgi tekib reaalne vajadus ja selle pealt saab otsustada, kas niisugune lahendus jääb käiku.

2) Hommikuste väljumiste osas Põlvast on kadunud üks liin, mis liikus rongiga umbes samal ajal. Leidsime, et täiendava avaliku liini käivitamine paralleelselt rongiga pole otstarbekas, kuna rong katab sõiduvajaduse sel ajal ning täiendav liin tähendaks sõiduvõimaluse kärpimist mujalt. Muudatused, mida olukorra parandamiseks kokku leppisime on rongile ettevedava linnaliini väljumise nihutamine, et see jõuaks vahetult 5 min enne rongi saabumist raudteejaama ning seega poleks ka linna teisest otsast sõidu alustamine liiga varajane. Selleks, et jõuda paremini kella 9-ks linna, on vedaja nõus nihutama kell 8 väljuvat kommertsliini 10 minutit varasemaks. Seal on olnud lähiminevikus probleeme reisijate pealemahtumisega ning vedaja on kinnitanud, et nende murede ilmnemisel on pannud ka suuremad bussid käima – enam ei tohiks keegi bussist kohtade puudusel maha jääda. Hommikused väljumised praeguseks sätitud siis niiviisi, et võimalik jõuda Tartusse juba enne kella 7, kella 8-ks ja kella 9-ks ning edaspidigi. (Põlvast väljuvad tööpäeviti buss 5:25, rong 6:43, buss 7:15 läbi külade, buss 8:00 otse).

3) Nädalavahetustel homikul Tartusse jõudmiseks käivitame veebruarikuus katseliselt liini, mis hakkab asendama rongi (L-P sõidab muidu rong tund aega hiljem Tartu suunal) ning tekib buss, mis väljub orienteeruvalt 6:45 ja jõuaks Tartusse 7:40 läbi Riia tänava. Sellega peaks nädalavahetustel kella 8-ks tööle käiate vajadus kaetud ning kolme kuu jooksul vaatame kasutatavust – kui tekib vajalik minimaalne reisijate hulk, mis suudab katta vähemalt hädavajaliku omaosaluse liinikulude maksumusest, siis saab sellega jätkata.

4) Krootuselt Tartusse ja tagasi liikumise osas tasuks vaadata Reisiplaneerijat eelpool viidatud leheküljelt. Sealpool ärajäänud bussi on asendatud Saverna suunal liikuva maakonnaliiniga, mis on sihitud ümberistumiseks Võru-Tartu suunal liikuvale bussile. Mõistlikumat lahendust Krootuselt ühistranposrdiga liikumiseks praegu ei näe. Reisiplaneerijast saavad ka teiste külade inimesed vaadata, kuidas kõige paremini linna liikuma saab.

5) Rasina piirkonna koolilaste Põlvas koju saamiseks on hetkel võimalus suhteliselt hiline 18:25 (neile, kel lõpevad gümnaasiumis tunnid kella 16 ajal ja käiakse ka huviringides) ning põhimõtteliselt on võimalik ka varasematele korraldada sõit 14:40 Mooste suunal startiva bussiga. Täpsustame veel konkreetseid vajadusi Rasina piirkonna osas (mitu last ja millal sõitu vajavad) ning seejärel otsustame sõiduplaanide muutmise.

6) Võru-Põlva suunal hommikune liini 281 väljumine saab sätitud ilmselt kümmekond minutit varasemaks, sest hetkel väljub samal ajal kaks maakonnaliini, mis jõuavad Põlvasse 5-minutilise vahega, kuid liiguvad pisut erinevat marsruuti pidi. See on üks näide, kus kaks maakonda varasemalt dubleerisid ühte suunda ning nüüd tuleb sarnased olukorrad üle vaadata ning viia liinid pigem lahku.

7) Rongidega kõikides peatustes avalike liinide sidumise takistuseks on äärmiselt tihedalt ning pika etteteatamiseta muutuv rongide sõidugraafik, mistõttu hetkel on rongiaegadega seotud vaid olulisemad sõlmpunktid, eelkõige Põlva linnaliin. Kui ehitaksime kogu liinivõrgu rongi liikumisele ülesse, siis oleks seda heitlust ja muutmist liiga sageli ja väikese etteteatamisega. Samuti liigub päevas ka liialt vähe ronge, et nende peale saaks kõikehõlmavat süsteemi üles ehitada ja Elroni rongipaaride vähesuse tõttu see olukord ilmselt meie suunal lähiajal kardinaalselt ei muutu. Eesti riik ostis need rongid pika laenuga ja lähitulevikus lisaronge ilmselt ei osteta.

Kõikide ühistransporti puudutavate muredega Põlva vallast ja Põlva valda liikujatel on mõistlik edaspidi pöörduda vallavalitsuse üldaadressil info(at)polva.ee võimalikult üksikasjaliku mure kirjeldusega, sealt liigub kiri vastutavale ametnikule ning siis on võimalik arutada, kuidas seda muret lahendada saab. Kagu ÜTK ootab liinide muudatusettepanekuid eelkõige omavalitsustelt, kes koondavad need ühte ning esitavad koos mingi perioodi järel. Hiljemalt kolme kuu pärast saame uuesti kokku, et katseliselt käivitatud lahenduste toime üle vaadata ning vajadusel suhtleme ka varem, kui mõni pakiline mure üles kerkib.

Turvalist liiklemist!

Kommentaarid

Viimased uudised