Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Pikk de Päkk/ Vikipeedia

Norstati poolt novembris läbi viidud uuringust nähtub, et 91 protsenti Eestimaa inimeste jõululauale kuulub verivorst. 37 protsenti uuringule vastanutest sööb sügistalvisel perioodil verivorsti rohkem kui kaks korda kuus. Jätkuvalt on tarbijate kindlad lemmikud seasooles verivorstid, ent aastate lõikes on populaarsust kasvatanud ka peenikesed verivorstid, mida täna eelistab 39 protsenti tarbijatest.

Verivorst on traditsiooniline jõuluroog, mille tarbimine kasvab märgatavalt esimese lume tulekuga. Novembris viis uuringufirma Norstat läbi uuringu, et selgitada välja Eestimaa inimeste eelistused seoses jõuluroogade ja eelkõige just verivorstiga.

77 protsenti vastanutest ütles, et nad ostavad verivorsti. Kõige eelistatumad on Maks & Mooritsa verivorstid, mida panevad ostukorvi 59 protsenti uuringus osalejatest. Ka turu-uuringufirma Nielseni poolt koondatud müükide andmetest selgus, et eelmise aasta pühade ajal (detsember 2020 ja jaanuar 2021) oli nr 1 verivorsti tootja Maks & Moorits.

Uuringu tulemustest selgub, et 95 protsenti inimestest vanuses 60-74 pakuvad jõululaual verivorsti, ent samas on ka nooremad agarad verivorsti sööjad, sest 92 protsenti 18-29-aastastest tähistavad jõule samuti koos verivorstiga.

Kõige innukamad verivorsti serveerijad tänavusel jõululaual on inimesed Kesk-Eestist, kellest 95 protsenti näeb just verivorsti oma jõuluroana. Kõige tagasihoidlikumad verivorsti sööjad on Kirde-Eesti elanikud, kellest 84 protsenti ütleb, et verivorst kuulub sel aastal nende jõululauale.

Maks & Mooritsa müügi- ja turundusdirektor Meelis Laande ütles Norstati uuringu tulemusi kommenteerides, et verivorst on olnud eelistatud roog sügistalvisel ajal läbi aastate. „Igal aastal toovad hooaja vahetudes lihatööstused turule hulga uudistooteid. Verivorstide edu pole talvel ükski uus lihatoode suutnud kukutada ning verivorst on aegumatu klassika Eestimaa inimeste jõululaual,“ kinnitas Laande ja lisas, et detsembris müüvad nad 60 protsenti aastasest verivorsti kogu müügist.

Laande sõnul on muutunud üksnes see, milliseid verivorste tarbija ootab. „Võib öelda, et traditsiooniline seasooles verivorst on tarbija kindel eelistus. Samas on näha, kuidas ka peenikestel verivorstidel on aasta aastalt kasvav tarbijaskond,“ märkis Laande, kelle kinnitusel saabub verivorstimüügi haripunkt jõulunädalal.

Uuringufirma Norstat uuringule vastas 1000 inimest ning see viidi läbi perioodil 9.11-16.11.2021.

Viimased uudised