Häirekeskus ulatusliku kriisiõppuse ajal: hädaabinumber on kiire abi saamiseks, muul juhul helista riigiinfo telefonile 1247
Avaldatud: 28 september, 202328. ja 29. septembril Muuga sadama piirkonnas toimuva kriisiõppuse CREVEX 23 käigus testitakse riigi valmisolekut kriisideks ning harjutatakse suurõnnetuse lahendamist ja evakuatsiooni läbiviimist. Häirekeskus on valmis suuuremateks kõnekoormusteks ja palub õppusega seotud küsimustega helistada riigiinfo telefonile 1247, et hoida hädaabinumber vaba kiire abi saamiseks.
28. septembril algab Tallinna külje all Muuga sadama piirkonnas viimaste aastate suurim kriisiõppus, kus Päästeameti eestvedamisel harjutatakse ulatusliku päästesündmuse lahendamist ja inimeste evakueerimist ohualast. Piirkonnas võib seetõttu näha suitsu, tavapärasest suuremal hulgal alarmsõidukeid ja päästetehnikat.
Õppuse ajal mängitakse reaalselt läbi ka ohuteavituse edastamine, sh sireenide käivitumisel. Ohualasse jäävatele telefonidele saadetakse SMS-teavitused saatjalt EE-ALARM ning sõnumi sisus on alati viide õppusele.
„Sõnumid saadetakse ohualas ehk Muuga sadama ja aedlinna piirkonnas viibijatele, kuid sõltuvalt telefonimastist, millega mobiiltelefon parasjagu seotud on, võivad sõnumi saada ka näiteks piirnevatel aladel viibijad ehk Lasnamäe, Pirita, Maardu või Viimsi elanikud. Näiteks võib sõnum jõuda ka inimeseni, kes õppuse päeval liigub autoga mööda Tallinn-Narva maanteed ning jääb sõnumi saatmise hetkel parajasti ohuala lähedusse,” selgitas Häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas.
Häirekeskus käivitab suuremate kriiside korral 1247 numbrilt kriisiinfo telefoni, et jagada usaldusväärset infot ja käitumisjuhiseid ning selle toimimist testitakse ka seekordse õppuse käigus.
„Oleme valmis, et õppuse ajal võivad kasvada kõnekoormused nii hädaabinumbrile 112 kui ka riigiinfo telefonile 1247. Tuletame meelde, et hädaabiliin on olukordadeks, mil ohus on inimeste elu, tervis või vara ning on kiiresti vaja kiirabi, politsei või pääste abi. Õppuse käigus soovime harjutada kriisiinfo telefoni toimimist kiirelt kasvava kõnekoormuse tingimustes ning soovime, et inimesed pöörduksid mitte kiiret abi vajavates küsimustes 1247 poole,” lisas Murakas.