Perearsti nõuandeliinilt saab tervisenõu ka veebi teel
Avaldatud: 24 märts, 2025Nõuandeliinilt 1220 saab tervisenõu küsida mugavalt endale sobiva kanali kaudu, sest nõustamist pakutakse nüüdsest ka veebis. Veebivestlus sobib kõigile, kes eelistavad interneti teel suhtlemist ja kellel on võimalus end autentida. Tervisenõu küsimiseks saab vestlust alustada veebilehelt www.1220.ee ja see on tasuta.
Seni ainult vaegkuuljatele osutatud veebinõustamise teenus on sellest aastast laienenud kõigile huvilistele. „Suhtluskanalite kasutamisharjumused on sihtrühmadel erinevad ja seda arvesse võttes jõuame rohkemate abivajajateni. Järjest enam meeldib inimestele oma asju ajada mugavalt ja kiirelt veebi teel. Nüüd saab veebis ka tervisenõu küsida,” rääkis Tervisekassa perearstiabiteenuse haldur Anu Valli. Veebi kaudu saab nõu küsida iga päev kella 8.00–22.00.
Veebi teel nõustamine toimub tekstivestlusena, nõu annavad meditsiinitöötajad. „Kui moodsamad netivestluste lahendused kasutavad sageli vestlusroboteid, siis terviseteemade puhul võib pöörduja kindel olla, et saab professionaalset nõu tervishoiuspetsialistilt, kes ta vajadusel edasi suunab. Nõuandeliini 1220 kaudu annavad tervisenõu Confidos töötavad arstid ja õed, kellest mõned on kiirabis ja erakorralise meditsiini osakonnas töötamise taustaga,” täpsustas nõuandeliini teenindava Confido esmatasandi terviseteenuse juht Diana Timošova.
Veebivestluse alustamiseks saab vestlusakna avada arvutis või mobiiltelefonis ning isikustada end vestluse eel Smart-ID või mobiil-ID vahendusel. Autentimine on vajalik nii tehnilistel põhjustel kui ka personaalse nõustamise pakkumiseks, näiteks on võimalik lasta endale välja kirjutada varem määratud ravimeid. Isikustatud nõustamise käigus saab paluda retsepte väljastada reede õhtuti kella 17.00–22.00 ning nädalavahetustel ja pühade ajal kella 8.00–22.00. Seejuures tasub teada, et ennekõike saab nõuandeliini kaudu pikendada varem välja kirjutatud retsepte krooniliste ja korduvate tõbede raviks. Nõuandeliini arst või õde ei väljasta retsepte rahustitele, potentsiravimitele, uinutitele, psühhotroopsetele ravimitele, antibiootikumidele, narkootilistele ravimitele või tugevatoimelistele valuvaigistitele.
Märtsikuu esimese poole statistika näitab, et enim ongi pöördumisi olnud seoses retseptide pikendamise sooviga ja viirushaigustega, mille levik kevadkuu alguses kasvas. „Meile saabub küsimusi ka tervishoiusüsteemi kohta laiemalt ja küsitakse, kuhu oleks õige oma terviseprobleemiga pöörduda. Oleme pöördujad sõltuvalt murest suunanud kas perearsti juurde, erakorralise meditsiini osakonda või eriarstile,” avaldas Timošova. Veebivestluses võib saata ka fotosid. Piltide põhjal saab nõustaja paremini aru teatud tervisemurede olemusest, näiteks pisivigastuste või traumade korral.
Veebinõustamine pakub mugavust ja privaatsust, kuid sellegi kanali puhul tuleb arvestada võimaliku ootejärjekorraga. Nõuandeliini 1220 nõustajate tiim koosneb 30 inimesest, kes töötavad graafiku alusel. Kui süsteemi määratud nõustaja ei jõua kolme minuti jooksul vastata, siis suunatakse pöördumine edasi järgmisele nõustajale. Kui pöördumiste arv on väga suur ja nõustajad on hõivatud, siis soovitab süsteem proovida mõne aja pärast uuesti.