Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Tasuta ühistransport maakonnaliinidel aitab vähendada maal elamisega seotud kulusid, kuid uute liinide avamise üle otsustamine jääb omavalitsuste otsustada, rääkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Eeldatavasti järgmisel aastal toimuv üleminek tasuta bussisõidule on teeninud kriitikat, sest paljudes Lõuna-Eesti maakohtades pole probleemiks mitte kallis bussipilet maakonnalinna, vaid olematu bussiühendus Tartuga.

„Ma olen aru saanud, et eelkõige kurdavad tasuta ühistranspordi üle need inimesed, kes ise ühistransporti ei kasuta,” rääkis Simson Lõunaeestlasele antud intervjuus.

Maakondliku ühistranspordi muutmine tasuta teenuseks on Simsoni kinnitusel mõeldud selle jaoks, et seda kasutavad inimesed saaksid kergemini liikuma.

„Riigi teenused on ju maalt ära kadunud,” selgitas ta. „Väga paljudeks esmavajalikeks asjadeks on vaja sõita maakonnakeskusse ja minu eesmärk on see, et maal elamine ei tooks kaasa lisakulu,” lisas minister.

Ühistransport omavalitsuste korraldada

Maakonnaliinidel tasuta sõitmiseks eraldab riik järgmisel aastal ühistranspordi korraldamise eest vastutama hakkavatele ühistranspordikeskustele lisaraha, millega kaetakse ära see kolmandik liinikilomeetri maksumusest, mis praegu tuleb piletiostja taskust.

Kahe kolmandiku ulatuses rahastab maakonnaliinide käigushoidmist Simsoni sõnul riik juba praegu.

Maakonnaliinide teenindamiseks vedajatega sõlmitud lepingud lähevad maavalitsustelt üle loodavatele ühistranspordikeskustele. Ühtlasi on siis omavalitsustel võimalik ka kohalikku liinivõrku tihendada või vastavalt inimeste vajadustele muuta.

Keskus maakonda või piirkonda

Praegu töötab Eestis neli maakonnapõhist ühistranspordikeskust ning maakonnapõhised võiksid keskused tulla Simsoni hinnangul ka mujal Eestis.

Kui aga näiteks Võru, Valga ja Põlva maakond soovivad luua kolme peale ühise keskuse, võimaldaks see Simsoni sõnul ühelt poolt kokkuhoidu ning teisalt luua paremini toimiva liinivõrgu.

Vaata intervjuud majandus- ja taristuminister Kadri Simsoniga järgnevast videost.

Arved Breidaks

SAMAL TEEMAL:

Maakonnaliinide tulevik ootab veel klaarimist

Müürsepp: tasuta bussi asemel tulgu parem liinivõrk

Viimased uudised