Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Maaliinidel tasuta bussisõitu lubav valitsus võiks selleks kulutatavad miljonid panna liinivõrgu arendamisse, et näiteks Antsla inimestel õnnestuks ühistranspordiga Tartus tööl ja koolis käia, leiab Antsla volikogu esimees Kurmet Müürsepp.

„Ühistransport on juba praegu paljudes kohtades tasuta – seda lihtsalt pole,” rääkis Müürsepp Lõunaeestlasele.

Nii pole Antslast võimalik sõita bussiga hommikul Tartusse tööle või kooli, sest Tartusse käib buss vaid kord päevas ja seegi väljub kell 14.35. Hommikul ühistranspordiga Tartusse pääsemiseks on Antsla kandi inimestel üheks võimaluseks sõita Tsirguliina, kust läheb läbi hommikune Valga-Tartu rong.

„Antsla inimeste jaoks on vaja ekspressliine Võrru, Tartusse, kus inimesed tööl või koolis käivad,” sõnas Müürsepp.

Umbes 30 miljonit eurot, mis hakkab kuluma aastas maakonnaliinidel tasuta bussisõidu kinnimaksmiseks, võiks Müürsepa hinnangul kulutada hoopis liinivõrgu parandamiseks, et ühistransport vastaks inimeste tegelikele vajadustele.

Nädala keskel puhkes omapärane sõnavahetus majandus- ja kommunikatsioonimister Kadri Simsoni ja Eesti maavanemate vahel, kes ei suuda omavahel ära klaarida, kes maakonnaliinidel tasuta sõitmise sisseseadmist pidurdab.

Kui minister süüdistab selles maavanemaid, kes pole olnud sellel teemal piisavalt innukad, siis maavanemad kinnitavad, et tasuta ühistransport võiks saabuda juba 1. maist, kui valitsusel selle kinnimaksmiseks raha jätkub.

Arved Breidaks

Viimased uudised