Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Harno

Täna, 14. juunil andis Haridus- ja Noorteamet (Harno) üle auhinnad 2024. aasta eTwinningu projektivõistluse võitjatele ning eTwinningu kooli märgi tiitlid neljale õppeasutusele.

eTwinningu Eesti projektivõistluse eesmärk on esile tuua suurepäraseid rahvusvahelisi veebipõhiseid koostööprojekte, mis toimuvad Euroopa eri paigus. Võistlusele esitati kokku 23 projekti, milles osales 31 õpetajat üle Eesti. Võistlus on loodud selleks, et tunnustada õpetajaid ja õppeasutusi, kes kasutavad digitaalseid vahendeid ja rahvusvahelist koostööd õppekava rikastamiseks.

2024. aasta võidutööd on:

I koht „Sustainable Energy in the Era of Crises – a Challenge for Future Decision Makers” – Saaremaa Gümnaasiumi projekt, mis käsitleb energia- ja keskkonnakriise, pälvis esikoha. Projekti juhendasid õpetajad Ülle Kreos ja Pille Tänav. Õpetajad peavad projekti väga kasulikuks ja arendavaks: „Saime teha individuaalseid tegevusi, koostööd veebi vahendusel aga ka silmast-silma kohtumisi. Tegime mitmeid õppereise, kohtusime energeetika valdkonna asjatundjatega, eurosaadikutega ning energeetikavolinikuga Brüsselis. Kõik osalejad olid supertublid! Ja kõige tähtsam – me kõik saime palju targemaks ja teadlikumaks energeetika valdkonnast!” kommenteeris Ülle Kreos. 

II koht „Creating Joy” – Lasnamäe Põhikooli projekt, mis keskendub tehisarule ja õpilaste heaolule, saavutas teise koha. Projekti juhendas õpetaja Tatjana Guz, kaasatud olid partnerid Poolast, Rumeeniast ja Leedust. Projektis loodi rahvusvahelistes gruppides turvaliselt tehisaru abil õpilaste heaolu ja õnnetundega seotud sisu (ühine laul, luuletus, ühisjoonistused) ning heaoluteemaline video. 

III koht „I see, I explore, I create!” – kolmanda koha võitnud projekt valmis Tallinna Lasteaed Pääsusilm ja Tallinna Lasteaed Südameke poolt, mis uurib kunsti kaudu erinevaid kultuure. Projektis osalesid õpetajad Kristiine-Teele Satsi, Helen Erelt, Nele Pihlak ja Janika Oleinikova ning partneridPortugalist, Küproselt, Türgist, Sloveeniast, Itaaliast, Kreekast ja Rumeeniast. Lapsed uurisid eri riikide kunstnikke ning kunstistiile ja nelja riigi koostöös loodi virtuaalne kunstinäitus ning fantaasiarikas jutu- ja pildiraamat. Lapsed tutvusid üksteisega ka veebikohtumistel ja mängisid turvalisi veebimänge.

„Meil on suur rõõm näha, et eTwinningu projektid pakuvad läbi rahvusvahelise koostöö õppekava toetavaid ja põnevaid tegevusi lasteaialastest gümnaasiumiõpilasteni“, ütles Haridus- ja Noorteameti eTwinningu programmijuht Kätlin Lepa. „Parimad projektid näitavad, et veebi teel õnnestub edukalt rahvusvahelist koostööd teha ja tulemusi saavutada. Me hindame kõrgelt seda, et eTwinningu projektid arendavad ka laste tulevikuoskusi, sealhulgas digipädevusi, meeskonnatööoskust, loovust, probleemilahendamise ja võõrkeeleoskust,” märkis Lepa.

2024.-2025.aastaks anti eTwinningu kooli märk Põlva Gümnaasiumile, Saaremaa Gümnaasiumile, Tallinna Arbu Lasteaiale ja Tartu Herbert Masingu koolile. „Tartu Herbert Masingu koolil on ääretult suur rõõm, et meile on omistatud eTwinningu kooli märk. Selle õnnestumisele on kaasa aidanud kogu koolipere, õpetajad, õpilased ja lapsevanemad,” ütles Tartu Herbert Masingu kooli õpetaja Evelin Lemetti.  

Lisaks esikolmikule valiti välja kümme parimat, töödega saab tutvuda Harno blogis.

Haridus- ja Noorteamet loodi 2020. aastal eesmärgiga ellu viia haridus- ja noortepoliitikat. Muuhulgas koordineerib Harno eTwinning programmi, mis on veebipõhine kogukond lasteaedade, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele ning haridustöötajatele. See edendab koostööd enam kui 40 Euroopa riigiga, võimaldades koos õpilaste ja lasteaialastega osaleda rahvusvahelistes õpiprojektides ja jagada kogemusi. Tegevusi kaasrahastab Euroopa Liit Erasmus+ programmi raames. Lisainfot eTwinningu programmist ja selle mõjust Eesti haridusele www.harno.ee/etwinning.

Viimased uudised