Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Värvuse ja selle mõju inimestele on midagi, mida on uuritud juba aastaid. Seoses arenenud sotsiaalse meedia ja turunduse võimalustega on värv muutunud väga oluliseks. Selles artiklis me vaatleme, kuidas värvid teid mõjutavad. Kuidas need mõjutavad teie valikuid igapäevaelus ja kuidas need erinevad meeste ja naiste seas?

Sinine on meeste ja naiste ühine värv

2003. aastal läbi viidud Ameerika uuringus kirjeldati, kuidas mehed ja naised värve tajuvad. Uuring hõlmas 232 inimest 22 erinevast riigist kogu maailmas. Uuriti, millist värvi mehed ja naised kõige rohkem hindasid ja millised värvid olid gruppidele kõige atraktiivsemad.

Uuring näitas muuhulgas, et sinine oli meeste ja naiste ühine värv. Sinine osutus mõlemast soost uuringus osalejatel kõrgelt hinnatuks. Oranž ja pruun olid siiski värvid, mis inimestele kõige vähem meeldisid. Meeste jaoks selgus ka, et lilla on värv, mida ei hinnatud, kuid värv oli lemmik naiste seas.

Naised eristavad paremini värviskaalasid

Teise värviuuringu käigus alates 2007. aastast kinnitati sinise värvi ühine tähendus. Uuring viitas ka sellele, kuidas eri värvide vahekord erineb olenevalt soost. Uuring näitas muuhulgas, et naised tõmbasid rohkem tähelepanu punastele toonidele, sh roosa. Samuti selgus, et naised eelistavad sujuvaid värve, aga ka valge värvi skaalasid. Teisest küljest peaksid mehed eelistama tugevamaid värve, kus domineerib ka musta värvi. Samuti leiti, et mehed eelistavad üldjuhul akromaatilisi (neutraalseid) värve rohkem kui naised.

Uuemates tehtud uuringutes leitakse, et põhjus on lihtsalt see, et mehed ja naised näevad värve ja toone eri viisil. Arvatakse, et naistel on värvi peale parem silm ja nad eristavad paremini värvivarjundeid. Uuring näitas ka seda, et meeste värvilahutus oli naistega võrreldes suurem ja seetõttu vajab nüansside tajumiseks ka pikemat valguse lainepikkust.

Selgus siiski, et mehed eristavad paremini üksikasju ja kiireid liikumisi. Üks selgitus on, et sekshormooni testosteroonil on siin oluline roll meeste ja naiste värvide tajumisel.

Värvid pärast soolist turustamist

Vaadates, kuidas värvid mõjutavad mehi ja naisi, on täheldatud, et naised on üldiselt paremini eristamaks värve ja eelistavad rahulikke värve. Teooria proovimisel saate kiiresti näha selgeid tulemusi.

See on eriti huvitav, kui tegemist on turundusega. Kui otsite naissoost vaatajaskonda, siis on leitud, et sinisem, lilla ja roosa, kuid ka valgete heledamate ja pehmemate värvidega oli positiivne tulemus. Tüüpilised näited, kus värvi- ja vormitöö on olulised nimed, kuuluvad blogide, mobiilimängude, ajakirjade ja erinevate meelelahutusvõimaluste veebisaitide hulka.

Muu hulgas on leitud, et hasartmängutööstuses on õige värv mängijaid meelitades väga oluline. Nüüd on nn iGamingi tootmisharu tohutult kasvanud ja üks neist räägib kasiinode veebisaitidest. Olete ilmselt näinud kasiino reklaame televisioonis ja teate, millest me räägime.

IGaming on väga konkurentsivõimeline turg ja värvide kasutamine on osutunud oluliseks. Näiteks uuemate mängukeskuste jaoks, nagu Optibet, värv on olnud oluline osa õiget tüüpi mängijaid meelitades. Nagu on näha siis lehel on kasutatud õrnemaid toone ja asjadel, mida tahetakse, et välja paistavad on tehtud punaseks, mis on väga huvitav.

Värvuse tähtsus tulevikus

Nagu te arvatavasti mõistate, mõjutavad värvid teid rohkem kui te arvatagi oskate. Kui soovite osta punast või rohelist õuna, mida soovite osta poest, milline ettevõte pakub paremaid teenuseid, on värvid väga olulised. Isegi psühholoogias on värv muutunud väga oluliseks ja seda kasutatakse tänapäeval psühholoogia värviteraapiana.

Mida suurem on virtuaalsete teenuste, veebisaitide ja muude internetis leiduvate toodete valik, seda suurem on konkurents. Seetõttu on värvidega töötamine oluline ning me oleme kindlad, et värvide roll võitja kontseptsiooni loomisel on sagedasem.

Viimased uudised