Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Stenbocki maja

Praegu on piisavalt raha, et ehitada 40 kilomeetrit Rail Baltica põhitrassi, ütles Eiropas Dzelzceļa līnas Ltd (EDzL) tegevjuht Āriks Diļevs 10. detsembril Läti Raadio saates „Tere hommikust” antud intervjuus.

Rail Baltica projekti Läti peatrassi ehitustööde teostaja – täisühing E.R.B. Rail JV on saanud ametliku korralduse alustada põhitrassi ehitustöödega.

Põhilõigu ehitus algab Bauska piirkonnas Iecava kandis. Siiani on Iecavas raiutud 14 hektarit, põhitrassist aga 9 kilomeetrit ligi 100 hektari suurusel alal. Iecavas algab peagi platsi ettevalmistamine, kändude lõhkumine ja pinnase eemaldamine, rääkis Diļevs.

Ta selgitas, et Iecavale luuakse regionaalne baas, kus hoiustatakse ehituseks vajalikke mineraalmaterjale.

„Iecava regionaalbaas rajatakse esialgu ehitusmaterjalide ladumisplatsina, kust puistematerjalid toimetatakse mööda raudteekoridori Leedu poole,” selgitas ta.

Praegu on rahastus olemas 40 kilomeetri põhiliini ehitamiseks ning EDzL koostab taotlust järgmiseks Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) konkursiks, ütles EDzL tegevjuht.

Põhiliste ehitustööde hulka kuuluvad EDzLi teatel Rail Baltica rajamine väljaspool Riia linnapiiri. Ehitustööde teostaja peab tagama Rail Baltica raudteetrassi põhitaristu väljaehitamise ligi 230 kilomeetri ulatuses – rööbastee alam- ja tekiehitiste ehitus, sh maa-ala ettevalmistus, muldkehad, raudteesildade, teede, alt-, viaduktide, ülesõitude rajamine, ümberpaigutamine. insenervõrgud, rööbaste paigaldus.

Peatrassi ehitaja, rahvusvaheline ühisettevõte E.R.B. Rail JV on registreeritud Lätis ja selle asutasid kolm Euroopa juhtivat inseneri- ja ehitusettevõtet teede-, raudtee-, terase- ja suurte betoonehituse sektorites: Eiffage Génie Civil SAS (Prantsusmaa), Budimex S.A. (Poola) ja Rizzani de Eccher. S.p.A. (Itaalia).

Viimased uudised