Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Ülekäigurada Elvas. Foto: Bercman

Liiklusohutust suurendavate taristulahenduste arendaja Bercman paigaldas Elvasse Puiestee tänavale nutika ülekäiguraja, mis tõstab liiklusturvalisust koolilähedasel reguleerimata ülekäigurajal.  

„Alustasime sel kevadel Elvas Puiestee tänava rekonstrueerimist ning otsustasime selle raames ka nutika ülekäiguraja paigaldada,“ kommenteeris asukohavalikut Elva valla majandusosakonna juhataja Hegri Narusk. „Kuna teeületuskoha läheduses asub ka Elva Gümnaasium, hindasime ohutussüsteemiga varustatud ülekäiguraja ehitust teelõigule väga vajalikuks,“ lisas ta.

Bercmani tegevjuhi Mart Suurkase sõnul sai 2016. aastal sündinud idee nutikast ülekäigurajast inspiratsiooni just koolilähedaselt ülekäigurajalt, kus pidevalt palju lapsi liikumas. „Turvaline koolitee on meile väga oluline. Mul on hea meel, et Elva soovis ohutussüsteemi kooli lähedusse, kuhu mu algse idee kohaselt neid kõige rohkem vaja oli.“  Ettevõtte palvel viidi möödunud aastal TalTechi poolt läbi uurimus nutika ülekäiguraja kasuteguri hindamiseks liiklusohutuse suurendamisel. Selle tulemuste kohaselt vähendab Bercmani ohutussüsteem liikluskonfliktide tekkevõimalust keskmiselt 40 protsenti.

„Nutikas ülekäigurada parandab jalakäijate märgatavust teeületusel ning kui see suudab edaspidi ära hoida ka mõne liiklusohtliku olukorra, siis on rõõm ja kasu seda suurem,“ ütles Narusk ülekäiguraja kasutegurist rääkides. „Just pimedal ajal tuleb nutika ülekäiguraja eelis kõige rohkem välja,“ lisas Narusk, „kuna tänavat ümbritsevad Elvale iseloomulikult suured männipuud, mis muudavad sügisesel ajal tänava üsna pimedaks.“

Nutika süsteemi andurid jälgivad ümbrust, tuvastavad liiklejad ning nende valmisoleku teed ületada ning annavad valgussignaaliga seejärel sõidukijuhile teeületajast märku.

Valla majandusosakonna juhataja sõnul võib kõige rohkem ohtlikke olukordi tekkida kohalike elanikega, kes tänava liikluskorraldust teavad peast, aga liiklusmärkidele suurt tähelepanu ei pööra. „Nii võibki ununeda, et ülekäiguraja lähedal oleva puu või aia tagant võib ilmuda ootamatu jalakäija või kergliikuri juht,“ sõnas ta.

Hooliv suhtumine oma elanike turvalisusesse valmistab Suurkasele suurt rõõmu. „Minu arvates on Elva unikaalne näide väikelinnast, millele on iseloomulik kaasaegne mõtteviis, ning mis käib ajaga kaasas, suunates linna arengut väga selge sihiga. Elva loob oma elanikele kvaliteetset ja suurepärast elukeskkonda väljaspool suurlinna võimalusi.“

Kuigi täpsematest tulevikuplaanidest on veel vara rääkida, soovib vald jätkata ülekäiguradade ohutumaks muutmist Elva Gümnaasiumi algkooli õppehoone juures, kus on kolm reguleerimata teeületuskohta. „Hetkel on prioriteedid kõige suurema liikuvusega piirkondades, aga ohtlikke kohti on meil ka maanteede ääres, mis vajavad kindlasti Transpordiametiga koos lahendamist. Eks seda näita tulevik, kui kiirelt peame iseliikuvate autode ja nutika taristuga harjuma, aga kindel on see, et see tuleb,“ arutles Hegri Narusk kindlameelselt tuleviku plaanide ja suundumuste üle.

Bercmani nutikaid ülekäiguradasid on Eestis paigaldatud veel Tallinnasse, Tartusse, Viimsisse, Haapsallu, Sauele, Kuressaarde ja Narva-Jõesuusse ning uued ülekäigurajad on lisandumas peatselt veel mitmesse linna ja valda.

Bercman on 2016. aastal asutatud süvatehnoloogia ettevõte, mis tegeleb liiklusohutust suurendavate toodete arendamise ja müümise ning riist- ja tarkvaraarendusteenuse pakkumisega. Ettevõtte missiooniks on liiklussurmade elimineerimine ning visiooniks olla eelistatuimaks partneriks targa linna lahenduste teostamisel. Bercmani gruppi kuulub asjade interneti ja autonoomsete süsteemide arendusettevõte Krakul OÜ.

Viimased uudised