Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

2022. aasta energiakriisi ning rekordkõrgete börsihindade tingimustes loodi tarbijate kaitsmiseks elektri universaalteenus. Nüüd, kus elektrihinnad on stabiliseerunud ja turule lisandub üha rohkem taastuvenergia tootmisvõimsusi, ei ole universaalteenus enam vajalik ja riik on otsustanud selle lõpetada.

Hetkel ei ole universaalteenuse lõpetamise otsus ega aeg lõplikult kõlanud, sest elektrituruseaduse muudatus on veel Riigikogus lugemisel. Kõigi eelduste kohaselt lõppeb universaalteenus 1. juulil 2024.

Mis saab klientidest, kes on täna veel universaalteenusel?

Teenuse lõppemisel viime kõik universaalteenusel olevad kliendid üle börsipaketile. Muudatusega ei kaasne kliendile ühtegi lisakohustust – see on tasuta ning toimub automaatselt.

Siiski on kõigil universaalteenuse klientidel võimalik ise omale uus elektripakett valida, kui selleks soov on. Kui tead, et ei taha elektrit börsihinna alusel tarbida, vaheta oma elektripakett ümber juba enne, kui universaalteenuse pakkumine lõpetatakse.

Mida varem paketti vahetad, seda kasulikum see sulle on. Universaalteenus on hetkeseisuga olemasolevatest elektripakettidest kõige kallim valik turul, mis tähendab, et tehes vahetuse juba täna, säästad edasistelt elektriarvetelt.

Kas universaalteenuselt lahkudes tuleb maksta lepingu lõpetamise tasu?

 Ei, universaalteenuselt lahkumine ühtegi lisakulu ega trahvi kaasa ei too. Lepingu saad lõpetada ja uue elektripaketi valida Enefiti iseteeninduses või võttes ühendust meie klienditeenindusega kirjutades teenindus@enefit.ee või helistades numbril 777 4040.

Kui soovid teada, miks tuleb osade elektripakettide eest maksta lepingu lõpetamise tasu, saad selle kohta rohkem lugeda siit.

Kuidas teha kindlaks, kas tarbid elektrit universaalteenuse või mõne muu paketi alusel?

Oma paketi- ja tarbimisinfot näed, kui logid sisse oma energiamüüja iseteenindusportaali. Samuti näed oma tarbimiskoha infot Eleringi kodulehel iseteenindusse sisse logides.

Enefiti iseteenindusse logimiseks vajuta siia.

Milline elektripakett universaalteenuse asemel valida?

 Iga kliendi jaoks sobivaim elektripakett sõltub sellest, milline on tema elektritarbimine ning tema võimekus ja valmidus oma tarbimist jälgida ja juhtida. Elektripaketid jaotuvad oma olemuselt kaheks: fikseeritud ja börsihinnaga pakettideks.

Fikseeritud hinnaga elektripaketis on elektri ühikuhind kokkulepitud ja lepinguperioodi jooksul ei muutu. See sobib tarbijatele, kes otsivad kindlustunnet kõikuvate elektrihindade eest, kütavad elektriga ja ei juhi oma tarbimist.

Tarbijatele, kes on valmis börsihindasid jälgima ning suurema hinnavõidu saamiseks oma tarbimist soodsama hinnaga tundidele ajastama, sobib hästi börsipakett. Börsipaketil olles on võimalik tagada soodsam elektrihind, kuid valmis tuleb olla ka hinnatippudeks. Inimestel, kes ise elektrit toodavad ja salvestavad, tasub samuti valida börsipakett.

Kolmanda võimalusena on peagi lisandumas pakett Hooajakindel, mis toob korraga kasu nii suvisest soodsast börsielektrist kui tagab talvel kindlustunde fikseeritud hinnaga. Paketi valinud klientidele kehtib aprillist septembrini börsihind ning oktoobrist märtsini fikseeritud hind. Huvi korral saad sooviavalduse esitada Enefiti kodulehel või klienditeeninduse kaudu, misjärel võtame sinuga ise ühendust.

Kui soovid lisainfot või sul on tekkinud mõni muu küsimus, oleme sulle hea meelega abiks. Selleks kirjuta teenindus@enefit.ee, helista numbril 777 4040 või jäta konsultatsiooni soov meie kodulehel.

Tegemist on Enefiti Energiatarkuse blogis ilmunud looga. Loe täispikka artiklit siit.

Energiatarkuse blogi on Enefiti loodud veebileht, kus jagame ajakohast infot energiamaailmas toimuva kohta ja aitame teha paremaid energiaalaseid otsuseid. Tänaste nippide abil loome nutikama homse.

Viimased uudised