Häirekeskuse numbritele 112 ja 1247 helistamine oli häiritud
Avaldatud: 5 september, 2024Hädaabinumbrile 112 helistamine Telia võrgust oli umbes tunniks ajaks häiritud ning samuti oli häiritud riigiinfo telefoni 1247 töö. Veidi peale kella 12.30 sai rike kõrvaldatud.
„Täna veidi enne keskpäeva ilmnes, et riigiinfo telefonile 1247 helistamine on kõikidest võrkudest häiritud. Peatselt saime info, et ka hädaabinumbrile 112 helistamine Telia võrgust võib olla häiritud. Häirekeskus asus koostöös mobiilsideoperaatoriga olukorda lahendama. Umbes 12.30 ajal sai rike kõrvaldatud,” selgitas Häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas.
„Suhtleme ja selgitame koostöös mobiilsideoperaatoriga, mis rikke põhjustas ning kuidas tulevikus selliseid rikkeid vältida või mõjusid leevendada,” lisas kriisijuht.
Sellistes olukordades, kui on kiiresti vaja kiirabi, politsei või pääste abi ning numbrile 112 helistades ei õnnestu Häirekeskusega ühendust saada, on soovitused järgmised:
- eemaldada helistamise eel mobiiltelefonist SIM-kaart ja valida 112 või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel valida 112
- kui endiselt ei õnnestu saada Häirekeskusega ühendust, saata hädaabinumbrile 112 SMS, mis sisaldab aadressi, kuhu abi saata ning selgitust, millist abi vajatakse.
Kui häiritud on helistamine riigiinfo telefonile 1247, palutakse oma küsimused saata e-kirja teel 1247@1247.ee ning vastatakse kirjalikult esimesel võimalusel.