Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Laadimisjaamade arv maakondades. Allikas: Konkurentsiamet

Konkurestiameti täna avaldatud Eesti kergsõidukite avaliku laadimistaristu analüüs näitab, et taristu areneb eelkõige vaid suuremates asulates ja toimub tugev positsioonivõitlus.

Konkurentsiameti andme- ja majandusanalüüsi valdkonna analüütiku Enn Robert Kinnase sõnul oli analüüsi eesmärk luua laiapõhjaline ülevaade Eesti avaliku laadimistaristu turu toimimisest ning tuvastada tõhusat ja ausat konkurentsi mõjutavaid kitsaskohti. „Konkurentsiamet peab oluliseks ennetada võimalikke turuprobleeme, toetada ausat konkurentsi ja tagada laadimistaristu turu jätkusuutlik areng,” ütles Kinnas.

Rahvusvaheliste uuringute kohaselt on Eesti kergsõidukite avaliku laadimistaristu turg alles arengufaasis. Eestis on täheldatav madal konkurents ja vähesed laadimisvõimalused hajaasustusega piirkondades. Analüüsi käigus selgus, et turu aktiivsus on peamiselt koondunud suurlinnadesse ja tiheasustusega piirkondadesse, mis tuleneb turuosaliste kalkuleeritud ja optimeeritud äriotsustest. Konkurentsiamet näeb ohtu, et avaliku laadimistaristu turu arenguga võivad konkurents ja laadimisvõimalused maapiirkondades jääda tagasihoidlikuks, kuna kõrged investeerimisriskid loovad turule sisenemise barjääre.

Konkurentsiameti analüüs näitas, et turul toimub positsioonivõitlus, kus ettevõtjad konkureerivad parimate koostööpartnerite ja kinnistute üle, et kindlustada oma positsioon nõudluse tulevase kasvu korral. Ameti haldusmenetluse valdkonna juristi Annabell Carina Katalsepa sõnul täheldati analüüsi läbiviimisel ka küsitavat turupraktikat nagu ka võimalikke konkurentsi kahjustavaid tegevusi. „Hetkel kaalume analüüsi tulemustega seoses täiendavaid jätkutegevusi, kuid täpsemad otsused tehakse pärast turuosalistega suhtlemist,” ütles Katalsepp.

Amet leiab, et laadimistaristu turu edasise arengu ja laienemisega võivad senisest enam ilmneda konkurentsiprobleemid ning kasvada veelgi turule sisenemise barjäärid, mis on kujunenud või sihilikult loodud juba turu avanemise faasis.

Positsioonivõitlus ja konkurentsiolukord ei tohi muutuda turgu piiravaks, näiteks eksklusiivsus­kokkulepete või muude piirangute kaudu, mis vähendavad konkurentide ja tarbijate valiku­võimalusi. Oluline on tõsta turuosaliste ja seotud turgude teadlikkust, et ettevõtjad oskaksid konkurentsi piiravaid praktikaid ära tunda ja vältida. Ameti analüüs on ennetav meede, mille eesmärk on suurendada teadlikkust ja luua turu arenguks soodsad tingimused, tagades sellega turu jätkusuutliku arengu.

Konkurentsiamet annab analüüsis mitmeid soovitusi konkurentsi­olukorra parandamiseks riigile ja kohalikele omavalitsustele, jaotusvõrgu­ettevõtjatele, kinnisvara­omanikele ja -arendajatele, laadimispunktide käitajatele ning ettevõtjatele, kes pakuvad samal ajal elektrienergiat ja laadimisteenust. Isik, kellele on Konkurentsiamet teinud soovituse, peab Konkurentsiameti nõudel teavitama Konkurentsiametit soovituse täitmiseks rakendatavatest meetmetest või põhjustest, miks meetmeid ei rakendata.

Amet jätkab elektrisõidukite laadimistaristu turuolukorra jälgimist ja valdkonna arengute hindamist, arvestades selle strateegilist tähtsust pikaajalises perspektiivis. „Võtame analüüsi tulemuste raames turuga seotud osapooltega ühendust ning esitame neile soovitused konkurentsiolukorra parandamiseks koos ametipoolsete ettepanekutega,” ütles Katalsepp.

Konkurentsiamet teeb riiklikku järelevalvet konkurentsi, elektri, maagaasi, kaugkütte, posti, ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni, raudtee, lennunduse ja sadama valdkondades ning tõkestab ebaausaid kaubandustavasid põllumajandustoodete ja toidu tarneahelas. Amet kuulub Justiits- ja Digiministeeriumi valitsemisalasse.

Analüüsi täistekst:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Lae alla [1.87 MB]

Viimased uudised