Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Valitsus kinnitas neljapäeval alkoholi kättesaadavust ja reklaami piirava eelnõu ning saatis selle riigikokku.

Eelnõu kohaselt soovib valitsus vähendada alkoholi avalikku eksponeerimist kauplustes, kus need joogid peavad edaspidi olema paigutatud teistest eraldi ning ei tohi olla märgatavad õuest.

„See nõue puudutab eeskätt poode, mis paigutavad alkoholi müügipakendeid akendele või kelle puhul on alkohol muul viisil eksponeeritud väljapoole müügisaali,” ütles tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski.

Lisaks kehtestatakse piirangud üle 450-ruutmeetrise müügipinnaga kauplustele, kus alkohol ei tohi olla nähtav mujalt müügisaalist vaadates.

Reklaam olgu kurb ja üksluine

Edaspidi peab alkoholireklaamis sisalduv teave olema minimalistlik, keskenduma tootele ja olema esitatud positiivse õhkkonna kirjeldamiseta.

Keelatud on mis tahes viited alkoholi positiivsele mõjule ja alkoholitarbimise seostele tähtpäevade ja sündmustega.

Sotsiaalmeedias keelatakse alkoholikäitlejate poolt tehtav alkoholireklaam täielikult, välja arvatud ettevõtete endi veebilehel.

Eelnõuga keelustatakse ka alkoholi välireklaam ning pikendatakse kellaajalist reklaamipiirangut raadios ja teles kella 21-lt 22-ni. Alkoholireklaami ei tohi esitada ka ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel.

Poodides keelatakse alkoholi degustatsioonid ja happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt. Samuti ei tohi alkohoolse joogi multipakendi ostmine olla soodsam kui üksiku joogi ostmine.

Juriidiliste isikute puhul hakkab reklaamiseaduse rikkumise trahvi ülemmäär olema 50 000 eurot.

Eelnõu vastuvõtmisel Riigikogus jõustub see täies ulatuses 1. jaanuarist 2018.

Lõunaeestlane

Viimased uudised