Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pilt: Pexels

Kuigi tänapäevastel autodel on palju peeneid turvasüsteeme ja juhiabisid, siis satuvad nad ikkagi õnnetustesse. Andmed näitavad, et üleilmselt on vigastustega autode osakaal kõikidest sõidukitest 52.4 protsenti. Kui väljenduda statistiliselt, siis saab iga teine tootja tehasest väljunud auto mingil hetkel viga. Veelgi huvitavam on aga asjaolu, et mõned automargid on suurema ohufaktoriga kui teised.

carVertical viis hiljuti läbi uuringu eesmärgiga selgitada välja, milliste automarkide hulgas on vigastatud sõidukite osakaal suurim ning kui suur on sellisel juhul keskmine remondikulu.

Ligi kolm neljandikku Tesla autodest on sattunud õnnetusse

Enim viga saanud automarkide seas on esikohal Tesla – 74,3% kontrollitud Teslade ajaloo aruannetest olid registreeritud kahjustustega, järgnevad Hyundai (69,1%) ja Subaru (68,7%). Renault (40,8%), Alfa Romeo (40%) ja Fiat (39,5%) on kolm kõige vähem kahju saanud kaubamärki.

Selliste erinevuste põhjust saab sageli selgitada terve mõistuse abil. Renault ja Fiat pakuvad enamasti taskukohaseid, väikese võimsusega autosid, mis on ökonoomsed ja sobivad suurepäraselt peresõidukiks või lihtsaks igapäevaseks pendeldamiseks.

Hyundai pakub taskukohaseid, kuid samas „lahedaid” mudeleid, mis tundub ideaalne valik noortele ja kogenematuile juhtidele. Subaru autod on üldiselt turvalised ja usaldusväärsed, kuid juhid ei oska sageli nelikveolisi sõidukeid ohtlikes olukordades õigesti juhtida. Tesla mudelid on küll täis kalleid ja keerulisi ohutussüsteeme, kuid vähesed on harjunud nende kiire, peaaegu kohese kiirendamisega.

„Tesladega kehtib selline paradoks, et neil on samal ajal üks kõige arenenumaid autonoomse juhtimise süsteeme, aga ka kõige rohkem õnnetusi. Nii suur õnnetuste arv võib viidata sellele, et juhid pole kas Tesla äkilise kiirendamisega harjunud või lihtsalt ei ole nad sõidu ajal piisavalt tähelepanelikud. Pole mingi saladus, et suurim osa vigastatud Teslatest saadetakse Euroopasse USAst,” selgitab carVerticali kommunikatsioonijuht Matas Buzelis.

Ferrari ja Lamborghini uhkeldavad kõige kõrgemate remondikuludega

Pole sugugi üllatav, et kõrgeim keskmine kahjude väärtus esineb Ferrari (94 149 eurot) ja Lamborghini (64 608 eurot) puhul ning see näitaja on mitu korda kõrgem kui teistel sellesse nimekirja kuuluvatel kaubamärkidel. Tesla (14 320 eurot), Dodge (9522 eurot) ja Porsche (8588 eurot) jäävad luksusautomarkidest maha oluliselt madalamate remondikuludega.

Kõrge keskmine kahjustuste summa viitab sellele, et remont on kallis või et konkreetsete mudelite vigastused on märkimisväärsed. Kui eksootiliste autode remondikulud ulatuvad kümnetesse tuhandetesse, siis BMW autode keskmine kahju on 3994 eurot; Volkswagenil 3539 eurot ja Toyotal 3011 eurot. Uuringuga on arvutatud ka ülemaailmne keskmine kahjusumma, mis on 3574 eurot. See peaks võimalikel ostjatel aitama võrrelda, kas tulevikukulud on suured või väikesed.

„Kulude osas on superautode õnnetused täiesti teisel tasemel. Isegi väike kriimustus võib tähendada pisaraid silma toovaid numbreid; nii et pole ime, miks Ferrarid ja Lamborghinid on nimekirja tipus,” ütleb Buzelis.

Porschel on keskmiselt kõige rohkem vigastusi ühe auto kohta

Nagu arvata võib, esineb tugev korrelatsioon nende autode vahel, millel on registreeritud vähemalt üks vigastus nende autodega, millel on keskmiselt enim vigastusi ühe auto kohta. Porsche on selle edetabelis esikohal keskmiselt 1,71 kahjusündmusega ühe auto kohta, järgnevad Tesla (1,58) ja Hyundai (1,52).

Kõige vähem andmeid kahjustuste kohta on Peugeot’l (0,75), Renault’l (0,73) ja Fiatil (0,7). Need automargid toodavad enamasti suhteliselt odavaid ja ökonoomseid autosid, mistõttu ka selliste autode omanikud sõidavad harva liiga kiiresti või agressiivselt.

„Kõige populaarsemate kahjustatud automarkide ja kõrgeima keskmise õnnetuste arvu vahel on madal korrelatsioon. Siiski on meie platvormil kontrollitud autode keskmine vanus umbes 9,5 aastat ja tavaliselt on mõne margi sõidukid selle aja jooksul kaks korda kahjustatud,” ütleb Buzelis.

Uuringu käigus tuvastati ka mitu äärmuslikku juhtumit, sealhulgas ka üks Mercedes-Benz, mille tellitud ajaloo aruandes oli 35 kirjet vigastuste kohta. Mitmekordsed kahjustused on autode juures tavalised ja tekitavad veelgi suuremaid riske, sest selliste sõidukitega ei pruugi sõit enam olla ohutu.

Kuidas uuringut läbi viidi?

Uuringu läbiviimise käigus analüüsiti 2 miljonit kaudu tellitud autode ajaloo aruannet neile sõidukitele tekkinud kahjude kohta. carVertical kogub oma andmeid ainult usaldusväärsetest andmebaasidest ning institutsioonidest, töötleb neid omalt poolt ja pakub kasutajatele ajaloo aruandeid, mis sisaldavad nii läbisõitu, kahjustusi, omanikumuutusi kui ka muud olulist teavet.

Uuringu esmaseks eesmärgiks oli välja selgitada, kui levinud on kahjustuste andmed erinevate automarkide seas. Selleks analüüsisid ettevõtte andmeeksperdid platvormi kasutajate jaoks koostatud autoajaloo aruandeid.

Kahju keskmine rahaline kulu leiti summeerides kokku kõik konkreetse automargi õnnetused ja arvutades nende keskmise väärtuse. Tulemused näitavad, kui tugevalt on teatud markide autod viga saanud ja kui kallis on tavaliselt nende remont.

Teisest andmestikust selgub ka keskmine kahjustuste arv ühe automargi kohta, mis arvutati konkreetse automargi õnnetusjuhtumite liitmisel ja summa jagamisel sama automargi kohta tellitud ajaloo aruannete koguarvuga.

Viimased uudised