Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Rahvusvahelise turismipäeva puhul annab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) teada, et on uuendanud lennureisija kaebuste esitamise vormi. Seeläbi saavad reisijad, kes on lennureisi tühistamise või pikaaegse hilinemise tõttu oma õiguste kaitsmisel hätta jäänud, hõlpsamini ametilt abi küsida ning kiireneb ka kaebuste menetlemise aeg.

„Viimase aasta jooksul on TTJA-le – kui arvestada sisse ameti alla kuuluvad kaebuste lahendamise üksused – laekunud pea 700 pöördumist reisija õiguste ja kaebuse lahendamise korra kohta. Lendude tühistamise või pikaaegse hilinemisega kaasnevaid kaebusi tuleb ette üsna sagedasti, seetõttu on uuendatud kaebuste esitamise vorm kindlasti suureks abiks nii hätta sattunud reisijaile kui ka kaebuse lahendajatele. Mida terviklikumat infot kaebused kohe alguses sisaldavad, seda kiiremini kulgevad ka menetlused, sest väheneb vajadus küsida lisainfot ja -materjale,” ütles TTJA ettevõtluse osakonna juhataja Merike Koppel.

Amet on koostanud kaebuse vormi, mida reisijad saavad vajadusel kasutada näiteks juhul, kui vedaja ei ole vastanud ja on vaja TTJA poole pöörduda. Uuendatud lennureisija kaebuse vormi leiab TTJA kodulehelt ning kaebuse saab koos vajalike dokumentidega edastada e-posti aadressile info@ttja.ee. Millist infot ja materjale kaebusele lisada, saab samuti lugeda TTJA veebist.

Koppel rõhutab, et esimene samm on määrusest tulenevate nõuetega seonduvalt pöörduda tegeliku lennuvedaja poole. „Juhime tähelepanu, et lennureiside puhul ei pruugi tegelikuks lennuvedajaks olla sama vedaja, kelle veebilehelt on lennupiletid soetatud. Teatud lennuvedajad vahendavad ka teiste vedajate lennupileteid. Tegelik lennuvedaja on enamasti leitav lennupiletilt või broneeringult,” lisas ta.

Lennureisija õigused on sätestatud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses 261/2004, mis kohaldub lennureisist mahajätmisele, hilinemisele, tühistamisele ja reisiklassi muutmisele. Pärast lennu tühistamisest teavitamist on reisijal õigus valida kolme valiku vahel:

  • 7 päeva jooksul kogu pileti ostuhinna tagasimaksmine;
  • esimesel võimalusel ja võrreldavatel tingimustel teekonna muutmine lõppsihtkohta;
  • lend hilisemal kuupäeval.

Kui reisijaid teavitati reisi tühistamisest vähem kui 2 nädalat enne lennu planeeritud väljumisaega, on õigus nõuda hüvitist (v.a. erakorralised asjaolud) ning vajadusel hoolitsuskohustuse täitmist.

Kui vedaja ei reageeri, saab abi riiklikelt rakendusasutustelt

Kui reisija on vedaja poole pöördunud, kuid vedaja ei ole kaebusele 2 kuu jooksul vastanud või reisija lennuvedaja vastusega ei nõustu, on võimalik pöörduda riikliku rakendusasutuse poole, mis on olemas igas Euroopa Liidu riigis, Islandil, Norras ja Šveitsis. Rakendusasutusest saab reisija küsida abi kaebuse lahendamisel ja oma õiguste eest seismisel.

Rakendusasutuste pädevus kohaldub riigist väljuvatele lendudele ja nendele kolmandatest riikidest saabuvatele lendudele, kus lendu veab Euroopa Liidus registreeritud vedaja. Eestis on riiklikuks rakendusasutuseks lennureisija õigustes TTJA. Euroopa Liidu rakendusasutuste kontaktid leiab siit.

Näited: see, kust abi küsida, sõltub konkreetse lennureisi üksikasjadest

Mõned näited rakendusasutuste pädevuse ilmestamiseks juhul, kui tegemist ei ole jätkulendudega.

  1. Lennu Tallinn-Frankfurt korral saab abi TTJA-lt.
  2. Lennu Sharm el Sheikh-Tallinn hilinemisel, kui vedaja on registreeritud Euroopa Liidus, on pädevaks asutuseks TTJA, kuna tegemist on kolmandast riigist Eestisse saabunud lennuga.
  3. Lennu Frankfurt-Tallinn hilinemisel on abiks Saksamaa rakendusasutus, kuna tegemist on Saksamaalt väljuva lennuga.

Jätkulendude puhul on oluline, millisel lennul probleem tekkis. Näiteks:

  1. Tallinn-Frankfurt-Barcelona lennu korral, kui hilineb Tallinn-Frankfurt lend, on pädevaks asutuseks TTJA.
  2. Kui lennu esimene osa toimus plaanipäraselt ning hilines Frankfurt-Barcelona lend, saab abi Saksamaa rakendusasutuselt.
  3. Lennul Sharm el Sheikh-Frankfurt-Tallinn, on nii esimese kui teise lennu hilinemisel võimalik pöörduda Saksamaa rakendusasutuse poole, kuna esimene lend on kolmandast riigist Saksamaale saabuv lend ning teine EL sisene Saksamaalt väljuv lend.

Eespool nimetatud määruses toodud lennureisijaõigused ei kohaldu, kui lend väljus ning maandus väljaspool Euroopa Liitu. Lisaks, kui tegemist on kolmandast riigist Euroopa Liitu saabuva lennuga, mille vedaja ei ole asutatud Euroopa Liidu liikmesriigis.

Kui lend väljub mõnest teisest Euroopa Liidu liikmesriigist, saab nõu ja abi saamiseks pöörduda ka ECC-Net võrgustikku kuuluva Eesti EL tarbija nõustamiskeskuse poole. TTJA piiriüleste kaebuste lahendamisega tegelev üksus keskendub tarbijate nõustamisele piiriüleste lennutõrgete, pileti- ja pagasiprobleemide lahendamisel. Eesti keskusele saab oma kaebuse edastada kasutades veebivormi https://consumer.ee/esita-kaebus/.

Lennureisija õiguste kohta on võimalik rohkem lugeda TTJA kodulehel asuvalt uuenenud lennureisija õiguste alamlehelt.

Viimased uudised