Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) jõudis järelevalve menetluse käigus seisukohale, et Telia Eesti AS-i jaanuarikuine kampaania „Proovi sama kuutasu eest 2x kiiremat Koduinterneti ühendust”, kus tarbijad plaaniti viia lepingu tingimuste ühepoolse muutmise teel kiirematele ja kallimatele pakettidele, oleks elluviimise korral riivanud tarbijate huve. Telia on ametile teada andnud, et muudab kampaaniat.

Perioodil 15-21.01.2025 saatis Telia Eesti AS tarbijatele lepingu muutmise ja prooviperioodi võimaldamise kirjad, mille kohaselt „aktiveeritakse vahemikus 29.01-14.02.2025 seniste koduinterneti ühendus(t)e asemel vähemalt 2 korda kiirem kiirus, mida saab proovida senise kuutasuga 30 päeva ja pärast seda rakendub uus kuutasu”. Muudatusest teavitamise järgselt pöördus TTJA poole nimetatud kampaaniaga seoses üle 40 tarbija.

TTJA nägi võimalikke probleemkohti selles, et sideettevõtjal on kohustus teavitada kavandatavatest muudatustest ette kuu aega, kuid kiiremad kiirused plaaniti aktiveerida juba kuuajalise etteteatamise tähtaja jooksul. Lisaks hindas amet, kas antud olukorras oli õigustatud sidelepingu tingimuste ühepoolne muutmine ning kui selge ja arusaadav oli teate sisu tarbijatele.

TTJA pöördus Telia poole, tõi välja probleemkohad, küsis selgitusi ja ettepanekuid olukorra lahendamiseks. Tutvunud Telia selgituste ja põhjendustega, jõudis amet seisukohale, et kõnealune koduinterneti pakette puudutav muudatus koos prooviperioodiga, mille käigus plaaniti muuta ühepoolselt internetiühenduse teenuse kasutamiseks sõlmitud lepinguid, sisaldas elemente, mis olid tarbijaid ebamõistlikult kahjustavad ja seega tühised.

Kokkuvõtvalt oli TTJA hinnangul antud koduinterneti kampaania raames üldtingimuste sätte tõlgendamine liiga lai. Kuna sellel konkreetsel juhul puudus lepingu ühepoolseks muutmiseks ameti hinnangul õiguslik alus, olid tühised ka tarbijatele saadetud koduinterneti lepingu ühepoolse muutmise teated.

Telia teatas, et loobub nii Koduinterneti lepingumuudatustest kui ka algsel kujul automaatse prooviperioodi rakendamisest. Telia muudab kampaania tingimusi selliselt, et optikavõrgu kliendid, kes soovivad proovida kiiremaid ühendusi soodsatel tingimustel, peavad selleks ise nõusoleku andma. Ühegi koduinterneti kliendi teenust uue kampaania raames kliendi tahteavalduseta ei muudeta. Lisaks on kõigil klientidel, kes avaldavad ise soovi uuendatud kampaania raames pakutava soodusperioodi (6 kuud) ajal kiirema ühenduse kasutamiseks, võimalik soovi korral selle soodusperioodi jooksul endisele, sh endise hinnaga, ühenduskiirusele tagasi minna.

Viimased uudised