Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) soovitab tarbijatel hoolikalt kaaluda võimalikke ohte ja riske tehingute tegemisel IKOLY OÜ veebipoes https://www.ikoly.ee/, kaupleja müüb kaupu ka suhtlusportaali Facebook vahendusel. Alates 2023. aasta detsembrist on kaupleja kohta esitatud tarbijavaidluste komisjonile 38 avaldust. Tõenäoliselt on kaupleja suhtes pretensioone veelgi enamatel tarbijatel, kuna kaebusi on viimastel päevadel lisandunud iga päevaga.

Tarbijavaidluste komisjoni poole pöördunud tarbijad on teinud tellimusi nii veebilehe https://www.ikoly.ee/ kui ka suhtlusportaalis Facebook loodud grupi vahendusel. Pöördumiste kohaselt kaupleja ei tarni õigeaegselt kaupa, ei taga asjakohast klienditeenindust, ei võimalda tarbijatele lepingust taganemist ja ei tagasta lepingust taganemise korral tarbijatele raha. Tänaseks on ettevõtja veebilehe https://www.ikoly.ee/ sulgenud, kuid varem on IKOLY OÜ juhatuse liige müügipakkumisi teinud ka sotsiaalmeedia vahendusel.

Amet on küsinud kauplejalt selgitusi ja algatanud menetluse pöördumistega seotud asjaolude kontrollimiseks. Ametile antud selgituste kohaselt puuduvad ettevõttel vahendid tarbijate tellimuste täitmiseks või raha tagastamiseks. Konkreetsete kaebuste osas kaupleja tarbijavaidluste komisjonile selgitusi veel andnud ei ole.

Kui kaupa ei ole tarnitud tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul, peaks tarbija esmalt nõudma kauplejalt kauba kättetoimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.

Amet soovitab tarbijatel teadvustada kauplejaga tekkinud probleeme ja kaaluda igakülgselt riske enne IKOLY OÜ-lt tellimuse tegemist.

TTJA-l on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest, et võimaldada tarbijatel teha teadlikke ja läbimõeldud ostuotsuseid.

Viimased uudised