TTJA: 2024. aastal toimus liiklejatega 6 raudteeõnnetust
Avaldatud: 24 jaanuar, 20252024. aastal toimus liiklejatega Eesti raudteedel 6 õnnetusjuhtumit, millest 3 olid sõiduki ja rongi kokkupõrked ülesõidukohtadel. Kokkupõrgetes hukkus 1 inimene. Lisaks toimus 3 otsasõitu inimestele, mille tagajärjel sai 3 inimest vigastada, teatab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA).
Kõikidest õnnetusjuhtumitest toimus 1 Järvamaal ning 5 Harjumaal. Seejuures toimus ühel raudteeülesõidukohal 2024. aastal kaks kokkupõrget.
„Jätkuvalt on õnnetuste peamiseks põhjuseks sõidukijuhtide tähelepanematus. Sõidukijuhid ei arvesta raudteeülesõidukohale lähenedes võimaliku peatumise vajadusega ning teeoludega, mis ei pruugi olla ideaalsed. Samuti on probleemiks inimeste viibimine selleks mitte ette nähtud kohtades,” selgitab TTJA raudteetalituse juhataja Kadi Zavadskis
Zavadskis lisab, et 2024. aastal teavitasid raudtee-ettevõtjad ka 112 erinevast raudteel toimunud ohtlikust olukorrast ehk napikast. „Enim esines juhtumeid jalakäijatega, kus raudteed ületati vahetult rongi eest või viibiti rongile liiga lähedal. Kuigi raudteed ületades selleks ettenähtud raudteeülekäigukohas peab jalgrattalt või tõukerattalt maha tulema, esines tihti ka jalgrattaga ja tõukerattaga vahetult rongi eest läbi sõitmist. Ametit teatati ka rongi haakeseadmel sõitmisest ning juhtumitest, kus sõiduautod ületasid raudteed vahetult rongi eest või jäid ülesõidukoha juures seisma viimasel hetkel.”
TTJA tuletab meelde, et raudtee ületamisel ja raudtee läheduses tuleb olla äärmiselt tähelepanelik .
Raudteeülesõidule lähenedes:
- Vähenda kiirust, et vajaduse korral sõiduk peatada;
- Järgi liiklusmärke ja valgusfoore;
- Vaata, kuula ja ole tähelepanelik, et veenduda liikumise jätkamise ohutuses;
- Anna alati lähenevale raudteesõidukile teed;
Raudteed on keelatud ületada väljaspool ülekäigu- või ülesõidukohta.
Halva nähtavuse (nt pimeda ajal, tiheda saju, pimestava päikesega) ning libedaga tuleb raudtee ületamisel olla eriliselt tähelepanelik. Autojuhid peavad libedaga arvestama sõiduki pikemat pidurdusteekonda ning alustama tavapärasest varem sõiduki kiiruse vähendamist enne ülesõitu.