Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Shutterstock.com

Millal on õige aeg autole suverehvid alla panna? Meie muutlikus kliimas tasub aknast välja vaadata ja teeolude põhjal otsustada. Mis peamine, ära kiirusta!

Igal kevadel seisavad autojuhid olulise (ja elulise!) otsuse ees – millal on see kõige õigem hetk talverehvid suverehvide vastu vahetada? Siin ühest vastust ei ole, sest kuigi seadus reguleerib rehvivahetuse aega konkreetsete kuupäevadega, sõltub kõik kokkuvõttes ilma- ja teeoludest.

Ehk on hoopis mõistlik rehvivahetus ära jätta ja naastrehvidega aastaringselt sõita, sest ka laulusalm ütleb, et „juulikuus lumi on maas“? See ei ole kindlasti hea mõte! Miks? Kohe räägime lähemalt, loe edasi.

Seadus reguleerib

Kui rehvivahetusel kuupäevadest lähtuda, siis talve- ja suverehvide kasutamise perioodid on seadusega paika pandud:

  • Eestis on talverehvide kasutamine lubatud alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Talverehvide kasutamine on aga kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini;
  • Suverehvid on lubatud 1. märtsist kuni 1. detsembrini, kuid kohustuslikud 1. maist kuni 15. oktoobrini.

Eesti kliima on aga sedavõrd muutlik, et tihti pikendadakse talverehvide kasutamise perioodi seni, kuni teeolud võimaldavad tõepoolest suverehvide kasutamist. Ohutus ennekõike!

Suverehvid vs lamellrehvid

Foto: Shutterstock.com

Talve- ja suverehvide kõrval on kasutuses ka aastaringsed- ehk lamellrehvid, mille kasutamine on lubatud nii talvistes kui suvistes teeoludes. Milleks siis üldse eraldi naast- ja suverehvid soetada, kui vabalt saaks hakkama ka ühe komplektiga?

Kui suvine plaanitav läbisõit on rohkem kui 5000 km, siis soovitame siiski suverehve kasutada. Lamellrehvidega sõites pikeneb sõiduki pidurdusteekond, suureneb salongimüra ja kütusekulu. Suvisel kuival teekattel sõites kuluvad lamellrehvid üsna kiiresti, seega on nende eluiga lühem, kui suverehvidel.

Õiged rehvid = ohutu teekond!

Miks on sedavõrd oluline rehve vahetada, et see on lausa seadusega reguleeritud? Kõik algab ohutusest! Rehvitootjad näevad iga päev vaeva, et töötada välja ikka paremaid ja paremaid rehve, et tagada meie kõigi sõiduohutus.

  • Suverehvid – tagavad hea juhitavuse ja haarduvuse kuival/märjal teel ning toimivad kõige paremini temperatuuril üle 7°C. Haarduvus tagab kiirema ja täpsema roolimise, eelkõige kurvilisel teel. Lisaks on suverehvidel spetsiaalsed veesooned, mis juhivad teel oleva vee rehvide pinnalt eemal, et vältida ohtliku vesiliu tekkimist.
  • Talverehvid – tiheda ja sügava mustriga, et tagada haarduvus teekattega ka rasketes teeoludes. Jäistes oludes, mil rehvi ja jäise pinnase vahel haardumist ei teki, töötavad kõige paremini naastrehvid.

Miks temperatuur rolli mängib?

Foto: Shutterstock.com

Kujutame nüüd ette ilusat päikselist päeva talvel ja suvel, temperatuur on ühel juhul -10°C, teisel juhul +20°C, teeolud on ühtmoodi kuivad. Miks siis töötavad miinuskraadide juures talverehvid paremini, kui suverehvid?

Siin tuleb mängu kummisegu, mis on mõlema rehvitüübi puhul välja töötatud justnimelt temperatuuridest lähtudes.

  • Suverehvid on oma olemuselt üsna jäigad, et suvisel kuival teekattel hästi haarduda ning kurvis mitte „läbi painduda“. Kui temperatuur on aga alla 7 kraadi, muutuvad rehvid veelgi jäigemaks ning rehvi haakumine teekattega üha kehvemaks;
  • Talverehvid on jällegi pehmemad ning kõrgete plusskraadide juures muutuvad need sedavõrd pehmeks, et sõiduki juhitavus halveneb ning pidurdusteekond pikeneb.

Kokkuvõttes võib öelda, et ohutuselt ei tohiks mitte kunagi kokku hoida! Kui teeolud võimaldavad, siis vaheta talverehvid suverehvide vastu ning naudi päikselisi autosõite täiel rinnal. Kui vanad suverehvid on aga kulunud, siis uue komplekti leiad soodsalt 1a.ee nutipoest, vaata lähemalt!

Kommentaarid

Viimased uudised