Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 740 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades 6 protsenti.

Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 8 protsenti. „Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kasvas müük 5 protsenti eelmise aasta veebruariga võrreldes,” lisas Pihlak.

Tööstuskaupadest langes müügitulu kõige rohkem ehk 13% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga. Müük vähenes veel 11% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 5% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, 3% kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, 3% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning 3% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad).

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 5% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 4%.

Jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 8%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 2%.

Viimased uudised