Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Milliseid oskusi tuleks tööturul konkurentsis püsimiseks omandada ja kuidas tulevikuks valmistuda? Statistikaameti koolituse uuring annab neile küsimustele vastused.

„Ettevõtjad on uuringus välja toonud töötajate oskused ja pädevused, mis on neile ettevõtte edasiseks arenguks lähiaastatel eriti olulised,” selgitas statistikaameti rahvastiku- ja haridusstatistika tiimijuht Terje Trasberg.

Selgub, et Eesti ettevõtete jaoks on olulised järgmised töötajate oskused ja pädevused.

1. Tehnilised, praktilised või tööspetsiifilised oskused ja teadmised

Nende oskuste ja teadmiste all peetakse silmas elukutse või tööga seotud erioskusi (näiteks masinate ja tööriistade käsitsemine). Tehnilisi, praktilisi või tööspetsiifilisi oskusi ja teadmisi peab oluliseks 60% Eesti ettevõtetest. Ka Euroopa Liidus keskmiselt on see kõige vajalikum, aga seda mainitakse tunduvalt harvem (43% ettevõtetest).

2. Meeskonnatööoskus

Meeskonnatööoskuse oskuse olulisust ettevõtte arendamisel mainib 42% Eesti ettevõtetest. See on samal tasemel kui Euroopa Liidus keskmiselt. „See on sedavõrd universaalne oskus, et seda mainivad võrdselt olulisena kõigi tegevusalade ettevõtted. Euroopa Liidus on üheksas riigis just see esikohal,” kommenteeris Trasberg.

 3. Klienditeenindusoskus

Üle-eestiliselt ja üle-euroopaliselt on mainimissageduselt kolmandal kohal klienditeenindusoskused (31% ettevõtetest Eestis, 37% Euroopa Liidus). Trasbergi sõnul on tegevusalade lõikes näha siiski selget erinevust.

„Hulgi- ja jaekaubanduses, transpordi ning majutus- ja toitlustustegevuses on klienditeenindusoskus esikohal (mainib 60% ettevõtetest), samas kui ehituse tegevusalal on see üks vähem hinnatud pädevusi (mainib 4% ettevõtetest),” märkis Trasberg.

Lisaks eelnevale kolmele oskusele mainivad paljud ettevõtted oskust lahendada probleeme (24%) ja üldisi IT-oskusi (19%). Samuti mainitakse juhtimisoskusi (17%). Juhtimisoskuse olulisus ilmneb just suuremates ettevõtetes, kus juhtimistasandeid on rohkem. Suurettevõtetes (üle 250 töötaja) hindab juhtimisoskust oluliseks ettevõtte arengut toetavaks pädevuseks lausa 47% ettevõtetest.

Viimased uudised