Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

raudtee

Lõuna-Eesti arengut, näiteks Koidula-Valga raudteelõigu taastamist pärsib Tallinna ja Riia konkurents, ütles täna Valgas toimuval riigiametnike seminaril Valgamaa arenguagentuuri juht Rein Org.

„Miks me ehitasime Koidula?” küsis Rein Org. Varem oli harujaam Petseris. „Selleks, kulutasime maksumaksjatena miljard krooni, et tuua hargnemisvõimalus Eesti piiridesse,” märkis Org, „alumine osa raudteed seisab aga aastaid kasutuseta.” Viimane reisirong sõitis Võrru 2001. aastal ja Peterburi-Riia rong sõitis viimati 1998. aastal. Praegu Peterburi-Riia rongiliini pole.

Praegu on Koidula-Valga liinil lubatud sõidukiirus 30 km/h. Selleks, et kiiremini sõita, tuleb korda teha sillad ja selleks natuke raha kulutada. Aga seda ei taheta teha, sest see on soodne Riiale ja Põhja-Eestis vaadatakse Riiat kui konkurenti.

Nimelt kulgeb Koidula-Valga kaudu kõige otsesem raudteelõik Venemaa loodeosast Riiga ja kui see korda teha, siis astutakse Põhja-Eesti sadamate varvastele.

Koidula-Valga raudteelõigu taastamata jätmist põhjendatakse asjaoluga, „et Läti sadamad on meie konkurendid”, ütles Org. „Aga meie omad pole,” lisas ta, „meie oleksime rahul, kui Läti rongid saaks otse sõita.”

Org ütles, et pole saladus, et Lõuna-Eesti pealinn on Riia. „Meie lennujaamast on päevas 12 reisi Saksamaale,” ütles Rein Org, viidates Riia lennujaamale. Tema väitel ei mõisteta Lõuna-Eestis neid jutte, et Euroopaga pole piisavalt ühendusi, mistõttu on vaja rajada Rail Baltica.

Lõunaeestlastel on ka IKEA kaubamaja olemas – Riias.

Viimased uudised