Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Eriolukorra tõttu on paljud olnud viimastel kuudel pigem tubase eluviisiga. Trennis pole käinud, liikumine on olnud piiratud ning söödud pigem rohkem kui vaja ja mitte just kõige tervislikumalt. See kõik on jätnud tervisele jälje. Praegu on õige aeg hinnata oma tervislikku seisundit ja tugevdada organismi vastupanuvõimet.

SYNLABi laboriarsti dr Anneli Raave-Sepa sõnul tasub kord aasta või paari järel teha vereanalüüsidel põhinev tervisekontroll üldiste tervisenäitajate osas. Seda nii tõsiste haiguste ennetamiseks kui tervise järjepidevaks hindamiseks. „Eriti hea on teha tervisekontroll nüüd, et hinnata eriolukorrast tingitud harjumatu elustiili ja stressirohke aja mõju näitajatele ja teada, millele suvel rohkem tähelepanu pöörata, et sügis-talvisele perioodile tugevamana vastu minna.”

Stardipositsioon: tee selgeks oma tervisenäitajad

„Laialdase ülevaate tervislikust seisundist annab SYNLABi Terviseriski pakett, millesse on koondatud olulisemad tervisenäitajad,” sõnab dr Raave-Sepp. Nii saame ülevaate kui tugev on meie immuunsüsteem, ega meil pole riski teatud terviseprobleemide avaldumiseks (kehvveresus, südame-veresoonkonna haigused, diabeet, kilpnäärme alatalitust jm), kas neerude ja maksaga on kõik korras, kuidas on lood kolesteroolidega ning millised on meie organismi raua ja D-vitamiini varud. „Analüüside vastuste paremaks mõistmiseks soovitan laboriarsti konsultatsiooni, kus arst selgitab lahti individuaalsed tulemused, aitab leida seoseid ning annab nõu, mida edasi teha,” räägib Raave-Sepp.

Tervislikud valikud tugevdavad immuunsüsteemi

Esmane võimalus oma immuunsust turgutada on tohtri sõnul valida tervislikud eluviisid. See on parim, mida oma immuunsussüsteemi tugeva ja tervena hoidmiseks loomulikul viisil teha.

Immuunsüsteem toimib paremini, kui:

  • Sa ei suitseta
  • Sinu toidulaual on rohkesti puu- ja köögivilju ning tarbid üldtuntud immuunsust tugevdavaid toiduaineid ja ravimtaimi: pähklid, seemned, küüslauk, punane päevakübar, ženšenn jm
  • liigud regulaarselt
  • säilitad normis kehakaalu
  • loobud alkoholist või tarbid seda minimaalselt
  • tagad piisava ööune
  • väldid liigset stressi
  • pesed sageli ja korralikult käsi

Tasakaalustatud toit on kõige alus

Valesti toitumine on üks suuremaid nõrga immuunsuse põhjustajaid. Anneli Raave-Sepp soovitab süüa rohkesti puu- ja juurvilju, pähkleid, seemneid. Nende söömine annab toitaineid, mida immuunsüsteem oma tööks vajab. „Mitmed uuringud on näidanud, et puu- ja juurviljade osakaalu kasvatamine toidulaual aitab võidelda erinevate haigustega, sh viirustega.” Niisamuti tasuks regulaarselt süüa küüslauku, mis sisaldab laia toimespektriga antimikroobseid aineid ja on teatud-tuntud immuunsuse tugevdaja ning meditsiinilisi seeni, näiteks šiitake ning maitake seened.

Kui mingil põhjusel ei ole tasakaalustatud ja täisväärtusliku toidu söömine võimalik, tuleb abi otsida toidulisanditest. Immuunsüsteemile on suur mõju tsingil, seleenil, raual, vasel, A-, C-, E- ja B6-vitamiinil ja foolhappel. Lisaks punase päevakübara tinktuur, mis aitab taastada immuunsüsteemi kaitsvaid funktsioone.

Jalad kõhu alt välja ja liikuma!

Regulaarne liikumine ja trenn on tervisliku eluviisi alustala. „See parandab südame-veresoonkonna funktsiooni, alandab vererõhku, aitab hoida kehakaalu kontrolli all ning toetab organismi erinevate haiguste riskide vähendamisel,” räägib laboriarst ja lisab, et nii nagu toitumisegi puhul, parandab trenn üldist tervist ja seeläbi ka tugevamat immuunsüsteemi. Füüsiline aktiivsus parandab vereringet, mis omakorda võimaldab immuunsüsteemi rakkudel ja ainetel vabalt kehas liikuda ja oma tööd tõhusamalt teha.

Stressi mõju immuunsusele

Spetsialist lisab, et stress ei ole alati halb. Mõõdukas stress võib olla positiivne, anda jõudu ja tõsta motivatsiooni. Negatiivne stress võib tipneda väsimuse, peavalu, keskendumisraskuste ja ülesöömisega. „Tavaliselt esitab stressi organismile kõrgendatud nõudmised ja kui stress kestab pikka aega, siis nõrgestab see paratamatult ka meie immuunsüsteemi ning sellega nõrgeneb organismi vastupanu haigustele,” räägib Anneli Raave-Sepp.

Kommentaarid

Viimased uudised