Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

MTA teenindusbüroode külastatavuse tipphooaeg on veebruarist aprilli lõpuni, kui kestab füüsilise isiku tulude deklareerimise periood. Tänavu käis eelmise aastaga võrreldes  sel perioodil büroodes kliente 10 protsenti vähem, viimase nelja aasta võrdluses on büroode külastatavus langenud 33 protsenti.

Tänavu käis büroos kohal kõige rohkem inimesi vanusegrupis 60-74 aastat, kes moodustasid 36 protsenti kõikidest büroodes kohal käinud klientidest. Samal ajal kasutavad eakamad üha rohkem ka e-teenuseid ning Maksu- ja Tolliameti klienditeeninduse osakonna juhataja Heli Kullamaa ütleb, et just vanemate inimeste arvelt on kasvanud ka e-teenuste kasutamine.

„2023. aastaga võrreldes on e-MTA teenuse kasutajate hulgas kõige rohkem kasvanud üle 70-aastaste kasutajate osakaal, neid oli sel aastal lausa 24% rohkem kui eelmisel aastal,” sõnas Kullamaa.

Kokku esitati Maksu- ja Tolliametile aprilli lõpuks enam kui 767 000 deklaratsiooni, millest vaid 2,5 protsenti paberkandjal. Eelmise aastaga võrreldes esitati 10 000 paberdeklaratsiooni vähem.

„Kuigi jätkuvalt leidub inimesi, kellel puudub interneti kasutamise võimalus või autentimisvahend, siis praktika näitab, et teenindusbüroosse deklaratsiooni esitama tulevad ka inimesed, kellel on küll nii interneti kasutamise võimalus kui ka autentimisvahend on olemas, aga koodid on kadunud või ununenud,” selgitas Kullamaa.

„Samuti on kliente, kellel on kõik võimalused ja vahendid olemas, aga otsitakse seda kindlustunnet, et ametnik prindiks eeltäidetud deklaratsiooni välja või inimese enda poolt välja prinditud ja täidetud deklaratsiooni üle vaataks ning süsteemi sisestaks. Aga ka see nõudlus väheneb iga aastaga ja näeme selgelt, et kõrgem vanus ei takista e-teenuste kasutamist, olgu selle tõestuseks kasvõi koroonaaegne deklaratsiooniperiood, mil suletud teenindusbüroode tõttu deklaratsioon kellelgi esitamata ei jäänud,” lisas Kullamaa.

Kõige tihedam töö käib deklareerimisperioodil aga e-kirjade ja telefoni teel, veebruarist aprillini on MTA konsultandid telefoni ja e-kirja teel inimesi nõustanud 123 000 korral.

„Kuigi on mõned erandlikud juhud, mis nõuavad tõesti füüsiliselt büroosse kohale tulemist, siis klientide tagasiside põhjal saavad 92% küsimustest vastuse kas üheainsa telefonikõne või e-kirja teel,” lisas Kullamaa.

„Kuna meie teemad on tõsised ja keerulised, siis panustame palju oma konsultantide koolitamisse ja treenimisse. Selleks, et katta teeninudmahtusid tulu deklareerimise perioodil, panustavad ka ametnikud teistest osakondadest. Igal aastal jääb sellesse perioodi ka Hea Teeninduse Kuu kampaania ja oleme väga uhked, et Maksu- ja Tolliameti konsultandid on kahel viimasel aastal enim kiitusi kogunud avaliku sektori klienditeenindajad,” sõnas ta.

Viimased uudised