Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pilt: 3PL

Igal ettevõttel, sõltumata tegevusvaldkonnast, on kliendid, kellele tahetakse pakkuda parimat teenust. Kliendirahulolu, olgu ta lõppkasutaja või teine firma, ongi ju tegelikult eduka äri alus. Samal ajal on iga kliendi esmaseks ootuseks teenuse kiirus ja täpne aeg. Kui pakutavaks teenuseks on kaupade vedu, siis saab logistikast kliendirahulolu saavutamisel tähtsaim osa. Keeruline on leida ettevõtet, kes ei sõltuks oma tegevuses kasvõi osaliselt tarneahelast. Seega on eduka äri aluseks tõhus ja sujuv logistika. Siin kohal tekib ikka ja jälle küsimus – kas tegeleda oma logistikaga ise või leida partner ning kasutada teenust?

Efektiivne logistika lahendus

Vastus sellele küsimusele on iga ettevõtte jaoks erinev, sest see sõltub nende olukorrast. Tarneahela juhtimine on dünaamiline ja pidevalt muutuv protsess, kus on vaja kiirelt reageerida ja otsuseid teha. Professionaalne meeskond, kõrgetasemeline transport, kesklaod ning tänapäevane tehnoloogia muudavad modernsed logistikateenused konkurentsitihedas keskkonnas asendamatuks.

Teades, milliste probleemide ees vastavas ärivaldkonnas seistakse, oskab logistikasektor välja pakkuda paindliku teenusmudeli kõigi vajalike logistikaprotsessidega.  Seda mudelit nimetatakse 3PL ehk kolmanda osapoole logistika ehk integreeritud teenuste logistika. Selliste teenusepakkujate eesmärk on kohanduda vastavalt kliendile ja pakkuda kõige efektiivsemat lahendust.  Komplekssed logistikateenused – 3PL – sisaldavad nii logistika alustalasid kui ka lisandväärtust pakkuvaid teenuseid. Peamised neist on kaupade tarne, laondus, tellimuste ettevalmistus ning transport.

  • Kaupade tarne – kõik kliendi tooted tarnitakse 3PL firma ladudesse, kus spetsialistid tegelevad ohutu maha laadimise, sorteerimise ja hoiustamisega.
  • Ladustamine – 3PL spetsialistid vastutavad täielikult kaupade turvalisuse eest, tagades sobilikud hoiutingimused. Hoiutingimusi nagu õige temperatuuri hoitakse nii hoiustamise kui ka transpordi ajal.
  • Tellimuste ettevalmistus – range varude ja kvaliteedikontroll ladudes on tagatud tänu pidevale kaupade ja toodete kehtivuse, koguse ja tingimustele vastavuse jälgimisele. Tellimusi ette valmistades korjatakse kaubad kokku, pakitakse ja seatakse transpordiks valmis.
  • Transport – sildistamise järel korraldatakse transport, milleks valitakse optimaalseim marsruut ning tagatakse õige temperatuur, et kaubad jõuaksid kliendini õigeaegselt ning parimas seisukorras.

Lisaks peamistele logisitikateenustele pakub 3PL ka lisandväärtust lisavaid teenuseid nagu kasutusjuhendite ja muude trükiste lisamine tellimustele, pakkumiste ettevalmistus, lühi- ja pikaajaline kaupade ladustamine ning dokumendihaldus. Teenuste keerukus ning võimalus igal ettevõttel panna kokku oma pakett vastavalt vajadustele muudabki 3PLi sobivaks erineva suurusega ettevõtetele.

Mis on 3PL teenuste eelised?

Igal ettevõttel on sõltuvalt spetsiifikast kindlad tugevused. Üks peamistest eelistest, mis 3PL lahenduse kasutamisega kaasneb on logistilistest muredest vabanemine. Firmal ei pea olema enam oma logistikaosakonda, selle asemel hallatakse ja jälgitakse kõike ettevõtte väliselt. See säästab nii aega kui ka raha ning aitab tõhustada kogu äri.

Saa osa teenuste paindlikkusest

Paljud kaubandusettevõtted teavad hästi, mis juhtub kui tarned hilinevad või tarneahel on katkenud. Logistiliste väljakutsetega seistakse silmitsi ka siis kui esineb nõudluse kõikumisi või kui müük on hooajaline. Logistikaettevõte ei saa kontrollida klientide käitumist, kuid koordineeritud tegevused aitavad vältida kaupade hilinemist ning laopinna raiskamist, mis oleksid otsene kulu ettevõttele. Üks põhjustest, miks 3PL on suurepärane teenus paremat lahendust otsivatele ettevõtetele, on see, et 3PL firmad haldavad mitmeid kliente korraga. See tagab ressursside tõhusama kasutamise ja kõik kliendid saavad kulusid omavahel jagada. 3PL võimaldab efektiivset transporti, ladustamist, haldust ja muid teenuseid, võttes samal ajal arvesse ettevõtete vajadusi.

Tänapäevane laondus ja tehnoloogiad

Tänapäevased tehnoloogiad on lahutamatu osa logistikast ning nutikaid lahendusi kasutatakse kõikides protsessides. Logistikafirmad varustavad oma töötajaid parimate vahenditega, kuid lisaks sellele tegeletakse ka automatiseerimisega. Automatiseerimine võimaldab kiiremat ja täpsemat tööd ja tänapäevaste tehnoloogiliste lahenduste kasutamine võimaldab 3PLil saavutada suuremat efektiivsust. Varude juhtimise optimeerimine, protsesside reaalajas jälgimine ja laosüsteemid tagavad hoiustavate kaupade sujuva juhtimise ning vähendavad eksimuste tõenäosust. Peamised tehnoloogiad, mida 3PLis kasutatakse on järgmised:

  • Transpordi juhtimisesüsteemid (TMS) võimaldavad hallata kõiki 3PL protsesse – alates tellimuse sisestamisest, pakendamisest või  veose jälgimisest kuni arvete esitamiseni. Süsteem võimaldab valida kõige parem marsruuti, planeerida peale ja maha laadimise graafikuid, optimeerida veost ning seeläbi vähendada transpordikulusid.
  • Tellimuste ja veose reaalajas jälgimine võimaldab kiirelt reageerida laovarude muutustele, ennustada vedude kestvust ning vältida teel esinevaid takistusi.
  • Andmeanalüüs võimaldab varusid hallata tõhusalt ja kiirelt kohanduda muutuvate turuoludega ning valida parimad lahendused ladustamiseks ja transpordiks.

Keskendu äriarendusele

Teine ülioluline põhjus, miks 3PL teenused valida, on võimalus oma äri kasvatada. Selle asemel, et kulutada väärtuslikku aega ja ressurssi logistika planeerimisele, laopinna otsimisele, uute töötajate palkamisele ja välja õpetamisele, saavad ettevõtted need tegevused 3PL professionaalidelt sisse osta ja kogu selle aja suunata muudesse tegevustesse nagu äri- või tootearendus. Lisaks võib ettevõtte kasvu ja laienemisega seoses senistest logistilises lahenduses puudusi esineda. Igale uuele turule sisenemine toob kaasa uusi väljakutseid, milleks tuleb valmis olla ja partnerite olemasolu aitab sellisel juhul palju kaasa. Usaldusväärse logisitikapartneri kasutamine rahvusvahelises keskkonnas kiirendab protsesse ning annab teile rohkem mänguruumi. Professionaalse logistikapartneri kasutamine rahvusvahelisel turul äri tegemisel annab tohutu eelise nii ajaliselt, rahaliselt kui ka konkurentidega võrreldes.

Õnnelik klient – eduka ettevõtte peamine eesmärk

Rahulolev klient on iga ettevõtte eesmärk, aga samaaegselt ka tunnustus. Seetõttu on oma klientide vajaduste mõistmine ettevõtte prioriteet. Põhjalikud 3PL logistikateenused on need, mis viivad paremate tulemuste ja optimaalsete tingimusteni.

Viimased uudised