Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Tatra 87. Kujutis: Vikipeedia

Kõrgeid SS-ohvitsere suri sõja ajal rohkem Tšehhoslovakkias valmistatud autode roolis kui lahinguväljal.

Tšehhi autotootja Tatra esitles 1934. aastal tolle aja esimest ultramodernset seeriatootmises sõiduautot T77. Auto tehti võimalikult aerodünaamiline ning selle 3-liitrine õhkjahutusega V8 mootor andis välja 59 hobujõudu. Auto kiirus oli tolla aja kohta hämmastav 150 kilomeetrit tunnis, vahendab Telegraph.

Tatra jätkas auto arendamist ja 1935. aastal tuli välja moderniseeritud T77a, mille 3,4-liitrine mootor andis välja 70 hobujõudu. Tippkiirus oli üle 150 km/h. Alates 1936. aastast toodetud mudel T78 oli 90-hobujõulise mootoriga ning veelgi kiirem, 160 km/h.

Vikipeedia andmetel oli tolle aja autode kütusekulu 20 liitri ringis 100 kilomeetri kohta. Tänu Tatra aerodünaamilisusele oli võimalik tuua kütusekulu alla 12,5 liitri peale 100 km kohta.

Vaatamata auto moodsale väljanägemisele, oli sellega väga ohtlik sõita. Auto raske mootor oli tagaosas, auto oli tagaveoline, mistõttu kerge esiosa tõusis sõites õhku.

Teise maailmasõja ajal oli suurem osa Tšehhoslovakkiast Saksa okupatsiooni all ning Tatratest said natsi-ohvitseride lemmikautod. Briti kirjaniku Steve Cole’i väitel oli Tatra lausa Hitleri lemmikauto.

Hitleri arvates iseloomustas Tatra autotööstuse tulevikku. See oli auto, mida ta tahtis näha Saksamaa teedel. Paljud natsi-ohvitserid sõitsid Hitleri eeskujul selle autoga, aga halva juhitavuse tõttu sõitsid teelt välja vastu puud ja said surma. Cole’i väitel hukkus teises ilmasõjas rohkem kõrgeid natsi-ohvitsere Tatrate roolis kui lahinguväljal.

Liitlased kutsusid seetõttu Tatrat salarelvaks natside vastu.

Kommentaarid

Viimased uudised