Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Pixabay

Riigikogu Isamaa fraktsioon andis tänasel istungil üle alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu.

„Eelnõuga muudetakse alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadust eesmärgiga hoida ära 2022. aasta aprillis kehtima hakkav aktsiisitõus ning leevendada sellega kaasnevaid majandusmõjusid nii ettevõtetele kui ka eratarbijatele,“ selgitas Riigikogu rahanduskomisjoni aseesimees Aivar Kokk (Isamaa).

„Eesti riik peaks meie ettevõtete konkurentsivõimet soosima ning leevendama COVID-19 kriisist tingitud mõjusid. Seetõttu tuleb aktsiisilangetust pikendada 2023. aasta 1. maini,“ lisas ta.

Rahandusministeeriumi kevadine majandusprognoos toob välja, et seoses 2022. aastal plaanitava diisliaktsiisi tõusuga on oodata diiselkütuse deklareerimise vähenemist, tuues kaasa üle 6-protsendilise jaehinna suurenemise, deklareeritavad kogused vähenevad 2,6 protsendi võrra võrreldes käesoleva aastaga. Suurim negatiivne mõju tuleb piiriülese tankimise kasvust.

„Tankimine, mis ajutiselt tagasi Eestisse toodi, viiakse taas lähiriikidesse,“ tõdes Kokk, kelle sõnul nähtub prognoosist, et üle-eelmisel aastal 7,9 protsendini ehk 65 miljoni liitrini ulatunud diislikütuse piirikaubandus peaks tänavu vähenema 1,2 protsendi ehk 10 miljoni liitri tasemele.

„Diislikütuse aktsiisi langetamise positiivsest mõjutusest on rääkinud ka transpordisektor ning aktsiisilangetuse pikendamisele on toetust avaldanud ka Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda. Ma arvan, et tänastes kriisioludes tuleb nende sektorite arvamusega kindlasti arvestada,“ ütles Kokk.

Lisatud eelnõu tekst:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Lae alla [45.50 KB]

Viimased uudised