Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

ühistranspordikeskus

IRL tunnustab majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni tänast otsust, mis annab ühistranspordi korralduse maakondlikele ühistranspordikeskustele.

„Ühistranspordi kaasajastamiseks on ühiskondlik tellimus väga suur ning seetõttu eraldab riik järgmisel aastal ühistranspordikeskustele kokku 21 miljonit eurot,“ ütles IRLi aseesimees Andres Metsoja.

Metsoja sõnul on õige, et ühistranspordi dotatsiooni kasutamise üle hakkavad otsustama ühistranspordikeskused, mitte riik. „Tänane samm tähendab, et otsuse, kas ühistransport on sõitjatele tasuta või mitte, kuidas hakatakse muutma liinivõrku ja sõiduplaane, teeb täielikult maakondlik ühistranspordikeskus,“ ütles Metsoja.

„Ministri määrusega on pandud paika ühistranspordikeskuste piletite maksimumhinnad ning pileti hind ei või olla kõrgem kui eelmisel aastal. Iga ühistranspordikeskus peab vastutama kvaliteeti tõusu eest, vaatama läbi graafikud, vajadusel korraldama taksoteenuse jne. Selle sammuga astub valitsus selge sammu lähemale, et ühistransport kohtadel oleks võimalikult lähedal inimestele ja vastaks nende vajadustele. Määrus annab võimaluse astuda läbirääkimistesse ühistranspordikeskustega ja loodetavalt saavad mudelid bussipileti hinnastamisel olema jätkusuutlikud. Koha peal otsustakse vajadus täiendavate liinide käivitamiseks ja mugavama transpordi pakkumiseks lausalise tasuta ühistranspordi asemel.“

Metsoja sõnul olnuks ebaõiglane luua kõigi maksumaksjate raha eest tasuta teenus, mida suur osa neist tarbida ei saa. „Kõik saavad ju aru, et bussid päriselt tasuta ei sõida. Varasema ministeeriumi lahenduse kohaselt hakanuks riik toetama liine, mis ei ületa maakonnapiire. See tähendanuks seda, et oleksid tekkinud ebaefektiivsed liinid, mis pööraksid maakonna piiril otsa ümber, selle asemel et aidata inimestel liikuda suurematesse keskustesse,“ selgitas Metsoja.

„Meil on hea meel Kadri Simson tuli kaasa paindliku lähenemisega ja astus koos koalitsioonipartneritega positiivse sammu edasi. Nüüd tuleb veel edasi minna, et maakonnakeskused saaksid oma visioonid ühistranspordi korraldusest ellu viia,“ ütles IRLi aseesimees.

Viimased uudised