Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks märtsis võrreldes veebruariga 0,7 protsenti ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 15,3 protsenti. Eelmise aasta märtsiga võrreldes olid kaubad 14,4% ja teenused 17,2% kallimad.

Statistikaameti juhtivanalüütiku Viktoria Trasanovi sõnul mõjutasid märtsis tarbijahinnaindeksit 2022. aasta märtsiga võrreldes enim toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, mis andis kogutõusust üle kolmandiku, ning eluasemega seotud hinnamuutused, mis andsid kogutõusust veerandi. „Kodudesse jõudnud elekter oli 49,5%, soojusenergia 35,6%, tahkekütus 41% ja gaas 17,8% kallim,” sõnas Trasanov.

Möödunud aasta märtsiga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 97,1% kallinenud suhkur. Munad on kallinenud 43,3%, kakao 42,3%, kastmed 39,7%, maitseained 38,8% ja leivatooted 38,4%. „Bensiin oli 9% ja diislikütus 11% odavam,” lisas Trasanov.

Veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu kallinemine, mis andis kogutõusust kaks viiendikku ning millest omakorda üle poole andis värske köögivilja kallinemine 11,3%. Suurem mõju oli ka rõivaste ja jalatsite sesoonsete soodusmüükide lõppemisel.

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, märts 2023

Kaubagrupp Märts 2022 –
märts 2023 %
Veebruar 2023 –

märts 2023 %

KOKKU 15,3 0,7
Toit ja mittealkohoolsed joogid 24,7 1,0
Alkohoolsed joogid ja tubakas 9,1 1,5
Riietus ja jalatsid 13,9 4,5
Eluase 27,5 0,0
Majapidamine 16,1 1,0
Tervishoid 8,8 0,5
Transport -0,3 -0,3
Side 2,9 -1,4
Vaba aeg 14,7 0,9
Haridus ja lasteasutused 9,0 0,0
Söömine väljaspool kodu, majutus 17,6 1,7
Mitmesugused kaubad ja teenused 15,3 0,5

Vaata ka tarbijahinnaindeksi kalkulaatorit ja hindade valdkonnalehte.

Tarbijahinnaindeksi avaliku huvi peamine esindaja on rahandusministeerium, kelle tellimusel andmeid kogutakse ja analüüsitakse.

Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.

Viimased uudised