Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Pixabay

Viimasel ajal järjest populaarsust koguvad päikesepaneelid on tekitanud küsimuse, kuidas elektrienergiat kodus võimalikult soodsalt salvestada. Ühe võimalusena on hakanud levima lahendused, kus energiasalvestina kasutatakse elektriautode kontrollimata vanu akusid, millega võib kaasneda suur tuleoht.

PZU Kindlustuse varakahjude grupi juhi Marge Habakuke sõnul on sotsiaalmeedia gruppides näha, et osa taastuvenergia väiketootjaid on hakanud kasutama energia salvestamiseks lahendust, kus energiasalvestina toimib elektriauto vana aku.

„Elektriautode vanade akude kasutamine energiasalvestina võib olla ülimalt ohtlik, kui tegemist on akudega, mis pärinevad avariilistest autodest ja ei ole eelnevalt läbinud põhjalikku tehnilist kontrolli,” rääkis Habakukk. „Kui taolisest energiasalvestist saab alguse tulekahju, siis võivad tagajärjed olla väga kallid ja hullemal juhul ka väga kurvad, sest keegi võib sedasi kaotada elu,” lisas ta.

Elektriautode akud on konstrueeritud viisil, mis peab olema väga lühikese aja jooksul võimeline salvestama väga suure hulga energiat ja samuti suutma väga lühikese aja jooksul ka väga palju energiat välja anda, mistõttu iseloomustab neid akusid lisaks suurele mahutavusele ka kõrge, kuni 700 voldini ulatuv tööpinge. Lisaks on ohukohaks mitut tüüpi akude oht nii ülelaadimise, lühise kui ka mehaanilise vigastuse korral ise süttida.

„Koduse energiasalvesti puhul pole tarvis ei kiire laadimise ega ka suure väljundvõimsuse võimekust, vaid eelkõige peab see olema võimalikult ohutu justnimelt süttimise seisukohast,” märkis Habakukk. „Seetõttu tohib koju paigaldada vaid selliseid energiasalvesteid, mis on just selleks otstarbeks mõeldud ja läbinud ka sertifitseerimisprotsessi, samuti tohib neid paigaldada üksnes vastava pädevusega tehnik,” rõhutas ta.

Neid põhimõtteid eirates võib Habakuke sõnul juhtuda, et lisaks iseenda elu ja vara ohtu panemisele ei pruugi tulekahju tagajärgede likvideerimisel abi olla ka kindlustusest. „Kindlustushüvitise maksmise eeldus on see, et kõik tehnosüsteemid vastavad nõuetele ja on paigaldatud kvalifitseeritud spetsialistide poolt. Vastasel juhul võib kindlustus kahjuhüvitist vähendada või hüvitise maksmisest sootuks keelduda,” nentis Habakukk.

29. oktoobri lõuna ajal sai häirekeskus teate, et Harjumaal Kiili vallas põleb eramaja ja teataja sõnul meenutas terrassil lõõmav põleng keevitamisel tekkivat peent ning teravat leeki. Põleng levis erakordselt kiiresti.

Päästeameti hinnangul sai tulekahju tõenäoliselt alguse akupanga rikkest, sest maja taga terrassil oli teisaldatav akupank, mis oli võrgus laadimas. Akupank oli ühendatud nii päikesepaneelide kui ka elektrivõrguga.

Päästeameti kinnitusel oli tegu ebastandardse akupanga lahendusega kus pank oli valmistatud vanadest Nissan Leafi elektriauto akudest. Akupank koosnes kahest akust, millest üks hävines tulekahjus täielikult. Inimesi tulekahju tekkimise hetkel kodus polnud, kuid tulekahjus hukkus pererahva kass.

„Eelpool kirjeldatud juhtum on üks näide, mis taolise ebastandardse lahenduse kasutamisel võib juhtuda. Seega paneme kõigile südamele mitte suhtuda energiasalvestistest lähtuda võivatesse ohtudesse kergemeelselt, sest oli ainult väga suur õnn, et antud juhul põlengus inimesed kannatada ei saanud,” rääkis Habakukk.

PZU on rahvusvaheline 200-aastase ajalooga kahjukindlustusselts, mis on Baltimaade üks juhtivaid kindlustusseltse. Iga seitsmenda Eesti elaniku vara on kindlustatud PZU-s ning ettevõte on alates 2020. aastast olnud Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tunnustatud kindlustuspartner.

Viimased uudised