Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Lõunaeestlase pilt.

Energeetika asjatundjad lasevad koalitsioonijuhtide pakutud energiaplaani sõelapõhjaks, sest see ei vasta nende hinnangul Eesti vajadustele ega võimalustele: Eesti elektri aastane tarbimine ka kõige optimistlikuma prognoosi järgi suureneb väga vähe, kallite meretuuleparkide järele Eestis vajadus puudub ning juhitamatu elektritootmise asemel peaks olema esikohal juhitav tootmine.

Tallinna tehnikaülikooli teadlase Argo Rosina sõnul ei ole poliitikud aru saanud, mis probleemi on vaja lahendada. Rohe-eesmärkide asemel peaks olema esikohal tarbijatele soodne ja kättesaadav elekter, vahendab ERR.

„Räägitakse, et eesmärk on saavutada taastuvelektritoomise samaväärne osakaal elektritarbimisega aastas. Aga reaalselt on nii, et tavatarbija jaoks on teised asjad väga olulised. Üks asi on varutuskindlus, teine oluline asi on hind. See, mis täna investeeritakse sinna, kõik ju mõjutab ka lõpuks elektrihinda. Elektri hind võib ju isegi tuuleenergeetikaga väheneda, (aga) lõpparve tavatarbija jaoks võib märgatavalt kasvada,” ütles Rosin.

Kui koalitsioonijuhid lubavad, et praegune keskmine elektri langeb 2035. aastaks 15 sendile kilovatt-tunnist, siis Rosina sõnul on see ennustamine. Ka energeetikaeksperdi Arvi Hamburgi sõnul on see eesmärk ebareaalne. „Väga lihtne rehnung ütleb, et tänane 17 (senti) ilma käibemaksuta läheb kuskil 19 peale ja mitte kuidagi see 15 (sendi) peale langeda ei saa,” lausus Hamburg.

Sutteri sõnul on iseloomulik seegi, et Eestis riiklikul tasandil elektri lõpphinna eest vastutaja puudub. „Meil on vastutav varustuskindluse eest, rohepöörde eest, aga mitte taskukohase lõpphinna eest. Soomes on olukord teistmoodi, Soomes põhivõrguettevõte Fingrid vastutab ka tasukohase elektrilõpphinna eest,” ütles Sutter.

Viimased uudised