Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Viimase aasta autoturu muutused on toonud kaasa nihke nii autoostu- kui ka kindlustuskäitumises. Automaks ja edasi lükatud autoostud on kiirendanud autopargi vananemist, mis muudab sõidukikindlustuse eelistusi.

Samal ajal on ka kindlustuse hinnad märgatavalt langenud, mis võimaldab hinnatundlikul kliendil saada sama raha eest sisukama kaitse. Nõudlus sihitud lisakaitsete järele kasvab, sest vanema autoga kaasneb rohkem väikekahjusid, rikkeid ja ootamatuid kulusid.

Peagi aasta kehtinud automaks on toonud kaasa uute autode ostmise edasilükkamise, sellega koos Eesti teedel sõitvate autode keskmise vanuse stabiilse kasvu. IIZI sõidukikindlustuse tootearendusjuhi Kristiina Ritsoni sõnul on mõjud jõudnud ka kindlustusturule – näiteks on tekkinud reaalsusega kohandatud alternatiivid.

Ritsoni sõnul ei ole kindlustuslepingute sõlmimine vähenenud, kuid on muutunud selle loogika. Vanemate autode puhul ei peeta täiskaskot enam alati mõistlikuks, mistõttu eelistatakse kitsamaid, kuid täpsemaid lahendusi.

Näiteks on kõige kiiremini kasvanud liikluskindlustuse lisakaitsete kasutamine – kaitsed, mis hüvitavad auto väikekahjud, kokkupõrke loomaga või tagavad ööpäevaringse kahjuabi.

„IIZI ja Norstati uuringu järgi peab 89% autojuhtidest väga oluliseks lisakaitseid, kuhu oleks auto plekimõlkimise ja loomaga kokkupõrke risk sisse arvestatud,” selgitas Ritson.

Eesti keskmise auto vanus jätkab kasvu

Samast uuringust tuleb veel välja, et 70% Eesti sõidukitest on vähemalt kuus aastat vanad ning keskmine autopargi vanus ulatub 15 aastani. „Tegemist on ühe kõrgeima näitajaga Euroopas. Automaks on uute autode müüki selgelt pidurdanud, mis tähendab, et Eesti teedel kasvab kiiresti vanemate sõidukite osakaal,” osutab Ritson.

Sellega seoses ei osteta kindlustuslepinguid enam üks kord ja pikaks perioodiks. Selle asemel pannakse kokku personaalne kaitse vastavalt auto vanusele, kasutusele ja riskiprofiilile.

„Kliendid soovivad lahendusi, mida saab vajaduse põhjal kombineerida. Nii palju kui vaja, nii vähe kui mõistlik,” kirjeldab Ritson.

Seda toetab ka IIZI statistika: ööpäevaringne kahjuabi on muutunud üheks nõutuimaks lisakaitseks. Teenus on populaarne eriti vanemate autode puhul, kus ootamatud tehnilised probleemid on tõenäolisemad ka ilma liiklusõnnetuseta.

Euroopas paistab Eesti liikluskindlustuse turg silma jätkuva hinnalangusega. Turu maht on vähenenud, sest uusi autosid müüakse lihtsalt nii vähe ja konkurents teenusepakkujate vahel aina kasvab.

„Hinnatundlik klient saab täna sama raha eest varasemast märksa sisukama kaitse. See on tekitanud ideaalse keskkonna toodetele, mis pakuvad lisandväärtust ja paindlikkust,” lisab Ritson.

Europcar: vananev autopark avaldab mõju kogu liikuvusturule

Vananeva autopargi mõju ei tunne mitte ainult kindlustusettevõtted, vaid ka professionaalsed autopargihaldurid ja rendiettevõtted. Europcar Eesti tegevjuhi Argo Rebase sõnul on viimase aasta muutused kinnitanud, et autopargi uuendamist ei saa lõputult edasi lükata. Ettevõtted otsivad järjest aktiivsemalt lahendusi, mis aitaksid maandada tehnilisi ja finantsriske.

„Näeme, et ettevõtted, kel on suurem ebakindlus tulevaste maksude või võimalike kõrvalkulude osas, lükkavad investeeringuid edasi. Vananev autopark suurendab aga hooldus- ja rikkekindlustuse vajadust. Rendi ja pikaajalise liisingu lahendused on viimasel ajal tõusnud seega tugevalt fookusesse. Täisteenusliising kui aina enam populaarsust koguv ja pikaajaliselt kulusid prognoosida võimaldav toode on praegu meie portfellis kõige kiirema kasvuga,” märkis Argo Rebane.

Rebase hinnangul peitub põhjus selles, et nii saab klient kogu perioodiks oma kulud fikseerida. Nii ettevõtted kui eraisikud eelistavad järjest enam teenuseid, kus nii kindlustuskaitse, hooldus kui tehniline abi on koguteenusesse sisse arvestatud.

Viimased uudised