Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

elektrilevi

Varasemast kõrgemad energiahinnad on pannud paljud inimesed esmakordselt süvenema oma isiklikku elektritarbimisse ja sunnib langetama otsuseid küsimustes, milles võivad puududa vajalikud kogemused ja teadmised. Eesti Energia Eesti turu juht Dajana Tiitsaar vastab viiele kõige sagedasemale küsimusele, millega kliendid täna Eesti Energia klienditeenindajate poole pöörduvad.

Miks minu viimase kuu elektriarve nii suur oli?                                                                           

Elektri börsihind oli augustis kõigi aegade kõrgeim – 36,13 s/kWh eest. See on üle 50% kallim hind kui juulis ja üle 300% kallim hind kui aasta tagasi augustis. Börsihinnaga paketi valinud klientidel kajastus hinnatõus otseselt ka elektriarvetel.

Börsihinna tõusu põhjus on energiakriis, mida süvendab Ukrainas toimuv sõda. Euroopas on maagaasi ja odava taastuvenergia defitsiit ja see toob kaasa väga kõrge hinnataseme. Gaasijaamad katavad ära tipukoormuse, kui nõudlus elektri järele on väga suur.

Kaks kolmandikku Eesti Energia klientidest on hinnariski enda jaoks maandanud ja valinud fikseeritud hinnaga paketi ning sestap ei saanud augusti kõrgematest börsihindadest mõjutatud.

Millal on võimalik valida universaalteenust?

Meedias on palju kajastatud, et Eesti Energia hakkab pakkuma riiklikku elektri universaalteenust. Seadus, mis seda reguleerib, jõustub tõenäoliselt 23. septembril.

Täna on teada, et universaalteenusega on võimalik liituda alates 1. oktoobrist. Veel ei ole teada, milline saab olema universaalteenuse hind. Kohe, kui hind selgub, anname sellest kõikidele klientidele ja avalikkusele teada.

Kas praegu on õige aeg elektrihinna fikseerimiseks?                                          

Kui sinu jaoks moodustab elektrikulu suure osa igakuisest kodusest eelarvest ja soovid teada iga ette, mis on sinu elektrihind, siis sobib sulle hinna fikseerimine. Hinda on võimalik fikseerida kuuest kuust kuni seitsme aastani. Mida pikem lepinguperiood valida, seda soodsam on pakutav hind.

Mis vahe on elektri üldteenusel ja universaalteenusel?

Üldteenusel on klient, kellel on võrguleping, aga kes ei ole sõlminud elektrilepingut ühegi kindla elektrimüüjaga. Elektri pakkumine on sel juhul võrguettevõtja ülesanne.

Alates 1. oktoobrist 2022 muutuvad üldteenuse hinnastamise põhimõtted ning hind ühtlustatakse samal ajal kehtima hakkava universaalteenusega. See tähendab, et senistele üldteenuse klientidele hakkab kehtima universaalteenuse hind.

Erinevalt üldteenuse kliendist on universaalteenuse valinud kliendil kehtiv elektrileping enda valitud elektrimüüjaga.

Mis elektripakett mul on? Milline pakett mulle paremini sobib?

Eesti Energial on kolm erinevat elektripaketti:

  • Muutuv pakett – elektri hind sõltub täielikult börsihinnast. Elektri hind muutub börsil iga tund paljude erinevate tegurite koosmõjul. Elektri börsihinnal saad kõige mugavamalt silma peal hoida Eesti Energia mobiiliäpiga. Pakett sobib kliendile, kes tahab ja saab ajastada enda tarbimist soodsama hinnaga tundidele.
  • Kindel pakett – saad elektri hinna fikseerida kuni kolmeks aastaks ja olla kindel, et sel perioodil on igal kuul elektri kilovatt-tunni hind arvel sama ja elektribörsi hinnakõikumised elektriarvet ei mõjuta.
  • Kindel Pluss pakett – võimaldab hinna fikseerida kuni seitsmeks aastaks ning on täna kõige soodsam lahendus. Elekter on toodetud tuuleparkides ja 100% roheline.

Eesti Energia kliendid saavad kõige lihtsamalt enda elektripaketti vaadata ja soovi korral muuta Eesti Energia e-teeninduses aadressilwww.energia.ee.

Viimased uudised