Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Transpordiameti statistika kohaselt vähenesid märtsikuus sõiduautode ja tarbesõidukite (kategooriad M1+N1) müügimahud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ligi viiendiku (20,6%). Kvartali kogulanguseks tuli 11,7 protsenti.

Kuigi märtsis tuli ka Eesti müüduima automargi Toyota müüjatel leppida väikese langusega (-4,2%) sõiduautode ja tarbesõidukite müükides, jäi võrreldes koguturuga Toyota Eestis esimeses kvartalis siiski tublisti plussi: kvartali arvestuses on müügid Eestis kasvanud 6,4%.

Elke Tallinna tegevjuhi Raido Rosenfeldi sõnul on Toyota müükidele kaasa aidanud kampaaniad, mille taolisi on automüügiturul näha ka laiemalt. „Kampaaniate mõju müügile jääb kestma ka edaspidi ja eriti praegusel majandusperioodil, mil inimeste finantsiline jõud on piiratud. Kampaaniate keskmes on nii hea intress, olemasoleva sõiduki kõrge tagasiostuhind kui erinevad lisad. Elkes oleme oma tähelepanu hoidnud säästlikel hübriididel, mis on lükanud troonilt üksnes bensiinil sõitvad sõidukid,” märgib Rosenfeld.

Ka transpordiameti uute sõidukite esmaste registreerimiste statistika kinnitab, et olulise trendina jätkub Eestis see, et uued sõiduautod ostetakse enamasti hübriid-jõuallikaga. Ka elektriautode müügid näitavad kasvutrendi.

Märtsikuul osteti Eestis kütusetüübi alusel hübriidsõidukeid kokku 718, vaid bensiinil sõitvaid autosid 576, diiselkütust tarbivaid autosid 303 ning elektriautosid 93. Ka kvartali koguarvestuses oli kõige nõutum hübriidsõiduk.

Kõikide sõiduautode (M1) esmaregistreerimisi kõrvutades on näha, et märtsikuus jõudis Eesti turul mainitult esikohale Toyota (299), millele järgnesid Škoda (287), Volkswagen (163), Kia (137), Dacia (110), Subaru (74), Renault (65), BMW (53), Citroen (43) ja Mercedes-Benz (42).

Transpordiameti sõidukite statistikaga saab tutvuda siin: https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika

Viimased uudised