Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Möödunud kuu oli Eesti automüügiturul eriti elav, sest sõiduautode ja tarbesõidukite müügid tõusid võrreldes möödunud aastaga koguni 44,3 protsenti.

„Selline ostjate poolne aktiviseerumine ei ole juhuslik: automaksu ootuses teeb tarbija kiiremaid ostuotsuseid, et vältida 2025. aastal jõustuvat uut maksukoormust,” selgitab Toyotade ametlik edasimüüja Eestis, Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld.

Suurenenud nõudluse tagajärjel on võtmeküsimuseks muutunud Eesti turul tegutsevate automüüjate laoseis ja kiire tarne. „Tarbijad otsivad soodsamaid ja kiiremini realiseeritavaid sõidukeid. Siin on väga selgelt näha automaksu mõju, millele tarbijad on hakanud rohkem tähelepanu pöörama. Eesmärk on ostetud auto veel 2024. aastal ehk võimalikult ruttu kätte saada. Selle tõttu on tarnekiirus ja laoseis muutunud äärmiselt tähtsaks,” selgitas Rosenfeld.

Rosenfeld tõi esile, et ettevõtted, kelle ladudes on kohe realiseeritavad sõidukid, suudavad sellise turutrendi edukalt enda kasuks pöörata. „Need müüjad, kelle laos on juba kõige nõutumad mudelid, on suutelised rahuldama tarbijate kasvanud nõudluse ja vältima pikaajalisi ootamisi,” lisas Rosenfeld.

Toyota puhul jäi oktoobris müük kategooriates M1 ja N1 eelmise aasta sama perioodiga võrreldes stabiilseks, ehkki mitmete mudelite tarne on lükatud 2025. aastasse. Näiteks populaarse Toyota RAV4 mudeli tarne ei jõua 2024. aastasse, mis omakorda seab ostjad seisma silmitsi otsusega: kas valida kohe laos olevad sõidukid või leppida automaksu kohustuse ja hilisema tarneajaga.

Sõidukite kütuseliikide võrdluses olid oktoobris kõige populaarsemad hübriidautod (sõiduautode segment M1), mis näitab, et tarbijad eelistavad keskkonnasõbralikumaid ja kütusekuludelt soodsamaid alternatiive. Tarbesõidukite segmentides jääb aga diiselkütus kõige populaarsemaks valikuks, mis näitab, et ettevõtete autoparkides ja kaubaveo valdkonnas domineerivad endiselt traditsioonilised sisepõlemismootorid.

Turu elavnemine, mis algas juba septembris ja järsk kasvu jätk oktoobris on selgeks signaaliks, et tarbijad jätkavad kiirete otsuste tegemisega ning et nõudlus turul on läinud lakke. Seega prognoosib Rosenfeld järgmisteks kuudeks aktiivset ostuhooaega. „Loomulikult võib olla veel täiendavaid muutusi, kuid praeguste trendide põhjal paistab, et autode müügiaktiivsus püsib kõrgel tasemel vähemalt järgmise aasta alguseni. Tarbijad on üha teadlikumad turul pakutavatest võimalustest. Soovitakse kindlust, et auto saab kätte enne automaksu kehtima hakkamist.”

Viimased uudised