Tel. 5897 3482‬
info@lounaeestlane.ee

Üle Eesti on omavalitsused sisenenud aktiivselt meediaärisse eesotsas Tallinna linnaga, kus kirjastatakse ajalehti ning antakse välja televisiooni. Ehk pakutakse konkurentsi eraettevõtlusele.

See on täpselt sama, kui omavalitsused avaksid munitsipaalpoed (Tallinnas tehtigi ära!), rajaksid munitsipaalhotellid, munitsipaal-autoremonditöökojad, munitsipaal-transpordiettevõtted, munitsipaal-ehitusfirmad ning munitsipaal-saeveskid ja munitsipaal-mööblitööstused. Või siis munitsipaal-juuksuritöökojad, munitsipaal-kohvikud ja munitsipaal-restoranid. Kus teenust pakutakse – NB! maksumaksja kulul – tasuta! Mõju ettevõtlusele on samasugune kui munitsipaal-ajalehtede puhul.

Kes käiks tasulises juuksuris, kui kõrval on linna juuksur tasuta, eksole?!

Ometi millegipärast peetakse tasuta (maksumaksja kulul) ilmuvate munitsipaal-ajalehtede väljaandmist õigustatuks, aga näiteks munitsipaal-saeveskite ja munitsipaal-juuksuritöökodade loomist justkui mitte. Kuigi mõju ettevõtlusele, nagu juba öeldud on täpselt samasugune.

Võib arvata, et maksumaksja raha toel toimetavad munitsipaalpoed ja munitsipaal-saeveskid sööks eraettevõtted kiiresti turult välja, seda eriti Lõuna-Eestis. Ehk see suretab eraettevõtluse välja. Tulemus on see, et alles jäävadki ainult munitsipaalettevõtted, kuhu maetakse maksumaksja raha. Nii nagu juhtus maakonnalehega Koit, kuna omavalitsused investeerivad jõuliselt meediaärisse ja kirjastamisse.

NB! See teema ei puuduta ainult Põlvamaad, vaid see on terve Lõuna-Eesti ja laiemalt kogu Eesti probleem. Ja küsimus: miks peaks omavalitsused üleüldse tegelema maksumaksja raha eest äriga, antud juhul meediaäriga? Taustaks olgu öeldud, et see on väga kallis valdkond. Näiteks Võru linn pumpab igal aastal meediaärisse kümneid tuhandeid eurosid. Selle raha eest saaks kasvõi Tamula promenaadi lõpuni korda teha, tont võtaks.

Ja siis räägitakse, kuidas omavalitsus toetab ettevõtlust. PUHAS VALE!!!

LÕUNAEESTLANE

Kommentaarid

Viimased uudised