Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Kui nüüd valitsus järsult alkoholi aktsiisi langetab, siis on ka kaupmeestel võimalik kaasa tulla ja omalt poolt hindu alla tuua. Tallink on juba teada andnud, et langetab alates 1. juulist hindu, kui aktsiisi langetamine Riigikogus läbi läheb.

Sellega on võimalik kõigil aega tagasi pöörata justkui ajamasinas, seda nii valitsusel kui kaupmeestel. Sest olgem ausad, eks keerasid asja üle vindi nii riik kui kaupmehed. Samas võib kaupmeestest ja ka aru saada – nemad tegid seda trotsist valitsuse otsuste vastu. Ajasid asja nö kõvaks. Ja nagu elu näitab, oli sellest abi: vahetus valitsus, sotsid niideti maha, sotside kamraadid reformarid jäeti samuti mängust välja ning nüüd on tee hinnalanguseks valla. Saab alustada uuesti puhtalt lehelt.

Rahandusministri nõunikul Lasse Lehisel on õigus, et kõrgete maksudega enam edasi minna ei saa – tekitatud kahju kuhjub iga päevaga. Reformierakondlased arvutasid lausa välja, et kahju on mitusada miljonit aastas – see on ligi miljon eurot päevas. Mõelge, mis selle raha eest saaks, eksole! Eesti-sugusel pisikesel ja avatud majandusega riigil on ülim totrus hakata mängima maksude tõstmisega vene ruletti. Ühel päeval lõppeb see hukatusega. Eesti valitsus koges valusalt omal nahal lihtsat õpikutõde, et kui makse tõstad, siis laekub raha vähem. Kõrgete aktsiisidega sõi Eesti ära oma reservid, nii et investeeringute tegemiseks tuleb üle pika aja laenu võtta.

Eesti, kus kõrval on 5,5 miljoni elanikuga maailma jõukaim turg – Soome – võib end täielikult ära elatada turismist ja piirikaubandusest, seda positiivses võtmes. Eks ta ju on nii olnudki – majanduslikus mõttes on Eesti üks Soome provints. Raha voolab Eestisse Soomest. Samamoodi elatab end ära väike Luksemburg, seda peamiselt prantslaste arvelt. Väiksel riigil pole palju võimalusi hakkama saada, seda eriti Euroopa Liidu suurte piirangutega turul, küll aga on maksude kehtestamine siiani iga riigi võimuses. Seda võimalust on patt kasutamata jätta.

Eestis käibki aastas laevadega ligi 10 miljoni turisti, aga neid võib vabalt käia mitu korda rohkem. Praegu voorib Soome miljoneid hiinlasi ja jaapanlasi, nende jaoks pole mingi probleem teha väike tiir Eestis. Selles osas on Eesti teinud õige käigu – hakata tutvustama ka muid piirkondi peale Tallinna. Võibolla oli vahepealsest aktsiisitõusust isegi kasu – tänu saadud šokile pöörati pilk liiga kalliks kiskunud pealinnast väljapoole. Nii jõuab raha ka mujale kui ainult Tallinna.

Ja ära ei saa unustada lätlasi, keda on ligi 2 miljonit. Nad pole küll nii jõukad kui soomlased, aga Ferraristid ja Porschesid liigub Riias rohkem kui Tallinnas või Helsingis. Praegu käivad eestlased kauba järel põhiliselt Lätis, aga sedagi viga annab parandada.

Eestis võiks diiselkütus maksta 1 euro liiter, nagu Luksemburgis. Võib mürki võtta, et see paneb massid liikuma soovitud suunas. Edasi tuleb ainult rahakotirauad lahti hoida.

LÕUNAEESTLANE

Viimased uudised