Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Maila Meldre

Tänavuse aasta kooli tiitli pälvis Jõhvi Gümnaasium, kes suutis nii žüriile kui ka Eesti rahvale kõige edukamalt näidata, millised põnevad koostöövormid koolis kasutusel on ning kuidas toimub nende koolis õppetöö lisaks tavapärastele ainetundidele.  

Haridus- ja teadusminister Kristina Kallase sõnul on konkursi võit tunnistus, et Jõhvi Gümnaasiumi puhul on tegemist Ida-Virumaal väga head eestikeelset haridust pakkuva tugeva ja mitmekülgse kooliga. „Nii seekordne võitja kui ka kõik teised konkursil osalenud koolid on kindlasti inspiratsiooniks teistele õppeasutustele, aga annavad ehk ka tõuke kellelegi õpetaja ameti kasuks otsustamisel,” sõnas minister.  

Aasta kool 2024 Jõhvi Gümnaasiumi direktor Tatjana Ait rõõmustas tunnustuse üle ja lisas, et see näitab, et koolis tehakse õiget asja ning järjepidev töö kooli arendamisel on vilja kandnud. „Selle aasta konkursi teema on koostöö ning Jõhvi Gümnaasium teeb tihedalt koostööd partnerite ja kogukonnaga. Seega kuulub tiitel ka meie headele koostööpartneritele, tänu kellele on meie õpilaste õpiteekond mitmekesisem, põnevam ja praktilisem.”  

Ait sõnas, et aasta kooli konkursil ei loe ainult võit. „Tunnustused, mis pälvivad üleriigilist tähelepanu, on vajalikud – peame väärtustama Eestis pakutavat kvaliteetset haridust ja õpetajaametit.” Samuti lisas ta, et konkurss on oluline ka noortele, kes saavad tunnustusest indu parema tuleviku nimel tegutsemiseks.   

Konkursi fookuses oli tänavu huvitavate koostöövormide rakendamine ning formaalse ja mitteformaalse õppe lõimimine. Haridus- ja Noorteameti juhi Jaak Raie sõnul suutis Jõhvi Gümnaasium oma kaaskirjas ja videos fookusteemat hästi esile tuua. „Kaaskirjast jäi selgelt silma, et õpetajate jaoks on oluline õpilase personaalne areng, mitte tema võrdlemine klassikaaslastega. Samuti rakendavad Jõhvi Gümnaasiumi õpetajad „Ümberpööratud klassiruumi” metoodikat, kus tundi annavad hoopis õpilased ning õppeprotsessi ehitab kool üles vastavalt õpilaste vajadustele, tagasisidele ja muutuva maailma ootustele.” Raie lisas, et kiiduväärt on ka kooli koostöö õppemoodulite ülesehitamisel nt Ida-Viru Keskhaigla, PPA ja Päästeametiga.  

Aasta kool 2024 konkursi auväärse teise koha saavutas Raasiku Kool ja kolmanda koha pälvis žürii ja rahvahääletuse punktiarvestuse tulemusena Püha Johannese kool.   

Kokku kandideeris tiitlile 24 kooli. Esmase valiku kõikide saadetud konkursitööde hulgast tegi žürii, kelle poolt antud punktide põhjal selgusid aasta kool 2024 finalistid. Nendeks olid (tähestikulises järjekorras) Jõhvi Gümnaasium, Jüri Gümnaasium, Kihnu Kool, Paide Gümnaasium, Peetri Lasteaed-Põhikool, Püha Johannese Kool, Raasiku Kool, Tartu Rakenduslik Kolledž, Vasta Kool ja Väike-Maarja Gümnaasium.   

Aasta kool 2024 tiitli saaja selgus žürii hinnete ja rahvahääletuse tulemusel. Žüriisse kuulusid muusik ja Setumaa hariduselu edendaja Lenna Kuurmaa, aasta kool 2022 tiitli võitnud Läänemaa Ühisgümnaasiumi direktor Gina Metssalu, Laura Kõrvits ERR-ist, Lasse Rihard Sissas Eesti Õpilasesinduste Liidust, Kätlin Valge Haridus- ja Noorteametist ning Maris Raimets Haridus- ja Teadusministeeriumist.

2023. aastal pälvis aasta kooli tiitli Metsküla Algkool, 2022. aastal Läänemaa Ühisgümnaasium, 2021. aastal Uulu Põhikool, 2020. aastal Võru Gümnaasium, 2019. aastal Viljandi Gümnaasium ning 2018. aastal Tallinna 32. Keskkool.  

Haridus- ja Noorteamet (Harno) loodi 2020. aastal eesmärgiga ellu viia haridus- ja noortepoliitikat. Muu hulgas aidatakse Euroopa Sotsiaalfondi toel kaasa õpetajaameti väärtustamise ja atraktiivsuse kasvule ühiskonnas, mille üheks väljundiks on ka aasta kooli konkurss. 

Viimased uudised