Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Talv tuleb alati ootamatult. Isegi siis, kui ta jääb kalendri järgi natuke hiljaks, on esimene suurem lumesadu ja tuisk ikkagi midagi, mis paneb enamiku autojuhte murelikult enne teeleasumist kulmu kortsutama.

Võrreldes eelmise aastaga, tuli tänavune talv tõesti kuidagi vara. Talve esimese hingusega on raske toime tulla ka kogenud autojuhtidel. Selja taga on pikad kuud kindlat kulgemist kuival või üksnes vihmamärjal asfaldil, mistõttu võtab lumise või „soolapudruse” teega harjumine aega, et jõuda ohutult sihtkohta.

Sel nädalal ei jõudnud paljud Eesti inimesed õigeks ajaks sihtkohta, sest auto jõudis enne kas kraavi või teisele sõidukile tagant otsa libiseda. Mitu meie seast ei jõua aga paraku enam kunagi sihtkohta, sest liiklusõnnetus nõudis nende elu.

Ajakirjandus hüüab sellisel puhul ikka: „Mis toimub?!” Otsitakse vastust küsimustele, kes vastutab ja mida saanuks teha teisiti. Vastused on kulunud: oleks olnud autol all korralikud talverehvid, olnuks reisijal turvavöö kinni, olnuks kiirus väiksem. Oleks…

Sel nädalal avaldatud bussireisijate küsitlus näitas, et umbes pooled bussireisijad ei pane sõidu ajaks turvavööd peale, sest bussi peetakse ohutuks transpordiks. Lõpuni ohutu pole aga miski – isegi reisilennukid kukuvad aeg-ajalt alla, kuigi lennureis on statistika järgi see kõige ohutum viis liikuda.

Vahest olemegi jäänud liiga palju lootma meid ümbritsevale tehnikale, mille ülimat turvalisust kiidavad ju kõik reklaamid. Oleme jäänud uskuma juttu, et ühe või teise firma talverehvidega sõitev auto tardub pidurdamisel kõigest hetkega. Päriselus see ju nii ei käi. Päriselus võtab lumel pidama saamine aega pikki sekundeid ja veel rohkem meetreid. Rääkimata kiilasjääst.

Kaitseväes kutsutakse reservistid aeg-ajalt kordusõppusele, et ajateenistuses omandatud oskused rooste ei läheks. Autojuhtide puhul võiks küllap samuti aeg-ajalt läbi viia „kordusõppusi”, et lihtsad tõed ikka meeles püsiks.

Arved Breidaks

Viimased uudised