Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Kadri Klampe. Foto: gofundme.com

Eilne ETV Pealtnägija tutvustas Võrust pärit 35-aastast moekunstnikku Kadri Klampet, kes praegu elab Londonis ja läbis esimese eestlasena ülitiheda konkursi, mille auhind oli stipendium ja garanteeritud korduvesinemine maailma ühel kuulsamal, New Yorgi moenädalal.

13 aasta eest Eesti kunstiakadeemias tekstiili eriala lõpetanud Klampe pühkis kodumaa tolmu jalge alt ja seadis mõned aastad hiljem end sisse Suurbritannias, kus ta ka praegu koos abikaasa ja lapsega elab. Rõivadisaineri suur läbimurre algas 2015. aastal, kui ta lõi luksusliku Yufashi brändi. Kusjuures siis oli asi kaugel glamuurist – esimesed rõivad valmisid kodus elutoas. „Ma alustasin ju Londonis ja mul ei olnud tegelikult suure brändi juhtimiskogemust, et see oli väga katse-eksitusmeetod kõik,” meenutas Klampe.

Esimesed aastad keskendus eestlanna oma brändiga ainult eratellimustele. Sellest isiklikust lähenemisest kliendile tuleb ka Yufashi nimi, mis kõlab inglise keeles nagu sinu mood. Üsna pea jõudis Yufash aga selliste rahvusvaheliste kuulsuste selga nagu tüdrukutebändi Little Mix laulja Jade Thirlwall ja seriaalist „Scream Queens” tuntud näitleja Billie Lourd.

„See on naistele ja meestele, kes on enesekindlad. Nad teavad, mida nad tahavad. Nad otsivad erilisust ja nad ei karda erineda,” selgitas disainer. „Me teeme suveks hästi palju alati tikandit ja helmestega selliseid erilisi kavandeid ja erilisi tooteid ja need tulevadki Indiast sellepärast, et neil on niivõrd efektiivne kiirus seal ja meil on juba oma töökojad seal, oma lepingud nendega, kes toodavad n-ö puhtalt, et ei ole mingit lapstööjõudu ega midagi sellega seoses.”

Klampe jaoks oli murdepunkt möödunud aastal, kui temaga võttis ühendust Ameerikasse pürgivate moedisainerite ühendus ja palus saata hindamiseks ühe Yufashi kollektsiooni. USA turule püüdlev Eesti disainer läbis enam kui 900 avaldusega tippasjatundjate karmi sõela.

„Ma pidin saatma kogu oma eelneva hooaja kollektsiooni neile siis analüüsimiseks ja üle vaatamiseks. Kuu aega hiljem tuli vastus, et nad olid mind nomineerinud nelja disaineri hulka, keda nad siis kaks aastat sponsoreerivad ja aitavad ja toetavad. Ma üle kere lihtsalt värisesin,” rääkis Klampe.

Klampe on esimene eestlane, kelle bränd on sellesse mainekasse programmi valitud, mis loodi just uute disainerite esiletõstmiseks. See tähendab märkimisväärset rahalist toetust ja abi paberimajanduses, kõige kulminatsiooniks on aga võimalus näidata oma kollektsiooni moemaailma mõjukate pilgu all New Yorgi moenädalal ja seda kahe aasta jooksul suisa neljal korral. Ühele väikesele brändile on see tohutu saavutus ja enneolematu võimalus oma tooteid reklaamida.

Selleks, et midagi tõeliselt värsket ja sensatsioonilist luua, joonistab Klampe kokku umbes 25 erinevat kavandit, millest lõpuks läheb käiku 15. Kuigi disainer kasutab rõivastes ka Eesti pärimuskultuuri elemente, siis kõige enam inspireerivad teda tänapäeva probleemid: näiteks spetsiaalselt New Yorgi moelavaks valminud kollektsioon rõhutab vajadust ookeane päästa. Kuu tagasi salvestas Klampe Rummu karjääris modelli sukelduma pannes kollektsioonist ka reklaammaterjale.

Saadet saad vaadata siit:

 

View this post on Instagram

 

Yufash SS20 collection Beneath the Surface 🌊 @nyfw runway presented @pier59studios. Graphic placement print design on silk T-shirt’s and corset by @reartler Thank you @caafd, Torsten @eike.feigenbaum @diytravelshow @tee_jayb @lawrenus_ @mikafuruya @catherinehaduca @alena_davids ⭐️ @rahvusringhaaling #nyfw #ss20 #sustainableluxury #yufash #runway #models #nyfw2019 #strikeapose #beautiful #savetheoceans #edgy #luxury

A post shared by YUFASH (@yufashofficial) on

Viimased uudised