Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Kolmapäeval, 9. augustil alustati kriminaalmenetlust, sest politseisse pöördus Valgamaal elav mees, kellele helistas juuni alguses end Tele2 töötajana esitlenud inimene, kes väitis, et mehe postkasti on sisse tungitud ning soovitas tal vahetada parooli.

Väidetav Tele2 töötaja ütles, et saadab kirja ka SEB panka, et kontrollida, kas seal on toimunud kahtlaseid tegevusi.

Peale seda helistas mehele end SEB panga töötajana esitlenud inimene, kes ütles, et mehe nimele on võetud laene viies erinevas pangas. Mehel soovitati laenulepingud lõpetada ja selleks pidi ta Smart-IDga oma avalduse kinnitama.

Seejärel avastas mees, et tema nimele on tehtud kontod erinevatesse pankadesse ja nendelt on vormistatud laenulepingud. Kelmusega tekitatud kahju on 13 215 eurot.

Tele2 kommentaar:

Tele2 Eesti IT turvaspetsialisti Triin Paltsi sõnul on ettevõtteni juba mitmel korral jõudnud info, et operaatori nime alt tehakse petukõnesid. „Petturid esitlevad kõnedes ennast kui Tele2 töötajad ja toovad helistamise põhjusena välja numbri peatamise, iseteenindusse uue numbriga sisselogimise või muu sarnase teema. Mõnel juhul suunavad nad inimesi parooli või PIN-koodide kaudu iseteenindusse või paluvad kliendil alla laadida tundmatu rakenduse, mille näol oli arvatavasti tegemist nuhktarkvaraga,” kirjeldas Palts.

Petturid võtavad Tele2 klientidega ühendust erinevate nö varastatud mobiilinumbrite pealt ja tagasi helistades võtab vastu numbri tegelik omanik, kes ei tea asjast midagi. „Pettuste arv on iga nädalaga kasvanud ja kuigi siiani on kõned toimunud vaid vene keeles, palume kõikidel oma klientidel valvsad olla. Tele2 taolisi kõnesid kindlasti ei tee, ega oma klientide iseteenindusse ajutise parooliga ega ühelgi teisel viisil ise sisse ei logi,” rõhutas Palts.
Tele2 IT turvaspetsialist soovitab enda kaitsemiseks petturite eest:
·       Kui saad kahtlase kõne, katkesta see kohe. Ära lase petturil endaga manipuleerida.
·       Suhtu kriitiliselt soovimatutesse sõnumitesse või kõnedesse, mis paluvad avaldada isiklikke andmeid või suunavad mõnda tarkvara alla laadima või veebilehti külastama.
·       Ole ettevaatlik ja ära kunagi jaga oma PIN-koode ega isiklikke andmeid. Ükski usaldusväärne asutus ei küsi sellist infot telefoni või SMSi teel.

Tele2 palub oma klientidel kahtlase sisuga kõnedest ja sõnumitest märku anda klienditoe meiliaadressile info@tele2.ee.

Viimased uudised