Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Rein Karofeld. Foto: SEB/ Jake Farra

SEB korraldatud uuringust selgub, et kuni 29-aastaste noorte seas eelistab koguni 47 protsenti igapäevase liikumisvahendina autole ühistransporti. Samal ajal on ka huvi isikliku sõiduki soetamise vastu kahanenud. SEB liisingujuhi sõnul lükkavad noored sarnaselt koduostule ka auto soetamise kaugemasse tulevikku.

Tarbijauuringu kohaselt on jõudsalt kasvanud nende noorte hulk, kes eelistavad igapäevase liikumisvahendina ühistransporti. Kui aasta tagasi kasutas peamiselt ühistransporti 33% noortest, siis tänavu hindavad enimkasutatavaks liikumisviisiks ühistransporti koguni 47% kuni 29-aastastest noortest. Igapäevase sõiduvahendina eelistavad autot 43%.

„Aastaga on eelistus ühistranspordi kasuks tõusnud märgatavalt, koguni 14%. Seejuures on tähelepanuväärne, et bussi, rongi ja trammiga liikumine on eelistusena jõudnud ette ka isikliku sõiduvahendi kasutamisest. Kui varasemalt tundus, et auto on noorte seas staatuse sümbol ja vabaduse võti, siis see on aina jõulisemalt muutumas,” rääkis SEB liisingujuht Rein Karofeld.

Samas joonistub välja, et Tallinnas ja Harjumaal on autot peamise sõiduvahendina kasutavate noorte hulk pöördvõrdeliselt ülejäänud Eestile tõusnud vastavalt kaheksa ja 10 protsenti. „Kuigi Tallinnas on tasuta transport ka haavatavamatele sihtgruppidele ligipääsetav, võib juba tööpäeva lõpus ummikuid vaadates nentida, et massilist üleminekut ühistranspordile siiski toimunud pole. Inimesed, kes elavad äärelinnas, ent liiguvad kesklinna tööle ja kooli, peavad endiselt autoga liikumist kiiremaks ja mugavamaks lahenduseks,” avas Karofeld Harjumaa olukorda.

Noored lükkavad sarnaselt koduostule ka auto soetamise kaugemasse tulevikku

Kui möödunud aastal oli noori, kes ei oma isiklikku autot ja ei soovi seda osta ka tulevikus, ligi neljandik noortest ehk 24%, siis tänavu hindab samamoodi koguni 29%.

„Kui eelmisel aastal saime tõdeda, et autousk on noorte seas pöördumas, siis tänavu näeme selle trendi sügavamat juurdumist. Ühest küljest võime siin näha põhjamaadele sarnanevat trendi, kusjuures eelistataksegi avalikke liikumisvahendeid ja sõiduki omamine pole ka staatuse märgina enam niivõrd esmatähtis, ent samas tuleb tõdeda, et noored jõuavad sarnaselt kodu ostule ka autoostuni hilisemas eas. Siin mängib noorte jaoks olulist rolli kindlasti ka raha, sest auto on pidev kulu. Olukorras, kus üldised elamiskulud inimestel kasvavad, võib lükkuda sõiduvahendi ost edasi kaugemasse tulevikku, kus loodetakse kindlamale rahalisele seisule,” lisas Karofeld.

SEB Eesti noorte uuring viidi läbi koostöös Norstatiga 2025. aasta septembris ja oktoobris. Küsitluses osales 400 noort, vanuses 18-29 eluaastat.noort, vanuses 18-29 eluaastat.

Viimased uudised