Täna toimuv e-smaspäev avab aasta suurima pakisaatmise hooaja, mil e-poodide tellimuste ja pakimahtude arv kasvab järsult. SmartPosti oktoobris läbi viidud Baltikumi-ülene tarbijauuring näitab, et enamik inimesi, kes plaanib teha jõulukingitusi, alustab nende ostmist juba novembris.
Uuringu kohaselt ostab 1–2 kuud enne jõule kingitusi 31% eestlastest, 33% lätlastest ja 37% leedukatest. 22% eestlastest ja 25% lätlastest ning leedukatest jätab kingiostud vahemikku kaks kuni neli nädalat enne pühi. See tähendab, et e-ostlejate jaoks on jõulukinkide ostmise tippaeg juba kätte jõudnud.
Ühtlasi joonistub uuringust välja selge trend: veebist tellimine on muutunud jõulukinkide puhul tavapäraseks. 21% eestlastest, 24% lätlastest ja 31% leedukatest eelistab kingid soetada e-keskkondadest, mitte füüsilistest poodidest. Eriti aktiivselt jälgitakse novembrikuiseid sooduskampaaniaid nagu e-smaspäev, must reede ja küberesmaspäev, mis tähistavad aasta suurimat veebimüügi perioodi.
SmartPosti uuring näitab, et võrreldes lätlaste ja leedukatega on eestlased jõulukinkide ostmisel hinnatundlikumad, sest just eestlaste seas on enim neid, kes kinnitavad, et ootavad alati allahindluskampaaniaid. Eestis ja Leedus on sooduspakkumiste jälgijate seas kõige aktiivsemad 18–29-aastased noored, samas, kui Lätis teevad jõuluoste kõige teadlikumalt 30–39-aastased. Vanuserühmas 18–39 on ka kõige enam neid, kes alustavad oma ostlemist varakult, juba mitu kuud enne pühi.
Jõulukinkide e-ostlemisel on madalam hind tähtsaim ostuotsust mõjutav tegur. Seda peab oluliseks 51% Eesti, 48% Läti ja 55% Leedu tarbijatest. Teine oluline põhjus, miks eelistatakse e-kaubanduse võimalusi, on pakiautomaadi mugav asukoht. Selle toob ostukäitumise mõjutajana välja 34% eestlastest, 33% lätlastest ja 37% leedukatest.
„Tänane e-smaspäev märgib e-kaubanduse tipphooaja algust, mil pakimaht kasvab hüppeliselt ja tempokas tööperiood kestab kuni jõuludeni. SmartPosti kaudu saadetavate pakkide arv kahekordistub igal aastal novembris ja detsembris võrreldes tavakuudega. See on meie aasta kõige intensiivsem, aga ka kõige oodatum aeg. Et jõulukingid jõuaksid õigeaegselt kohale, soovitame tellimused teha varakult ja planeerida oma ostud juba novembri teiseks või kolmandaks nädalaks, enne, kui detsembrikuu koormus saavutab oma haripunkti,“ ütles SmartPosti müügiosakonna juht Sander Borodkin.
Borodkini sõnul on SmartPosti tipphooajaks valmistunud tõsiselt: „Oleme märkimisväärselt laiendanud oma pakiautomaatide võrgustikku ja palganud sorteerimiskeskusesse lisatöötajaid. Näiteks tulevad aasta kiireimal ajal pakiautomaatide juurde inimesed, kes jooksvalt täidavad kõige nõutumaid pakiautomaate, et tagada kiire ja muretu teenus ka kasvanud tellimuste ajal.” Borodkini kinnitusel annab erilise kindlustunde käesoleval aastal avatud uus sorteerimiskeskus, mis kahekordistas ettevõtte sorteerimisvõimekuse.
„Baltikumis ostab juba ligi pool elanikkonnast vähemalt pooled jõulukingid veebist ning kõige olulisemaks peetakse jätkuvalt head hinda ja mugavat kättesaamist. SmartPosti on hoidnud hinnataseme sellel aastal muutumatuna. Loodame tänu sellele pakkuda tarbijatele taskukohast tarnet meie mugavatesse siseruumides asuvatesse pakiautomaatidesse, kuhu saab tellida ka külmakartlikke tooteid. Kui inimesed planeerivad oma tellimused targalt, saavad kõik pakid liikuma õigeaegselt ja jõulud saabuvad stressivabalt,” lisas Borodkin.
Ühtlasi paneb SmartPosti pakisajaatele südamele, et nad tipphooajal oma pakkidele esimesel võimalusel järele tuleksid. Sel moel tehakse ruumi järgmistele pakkidele, et kõik pakisaajad saaksid õigeaegselt oma jõulutellimused kätte.
SmartPosti tellitud tarbijauuring viidi läbi oktoobrikuus ning selles osales 751 Eesti elanikku.
SmartPosti kuulub rahvusvahelisse Posti Guppi ning 2025. aasta kevadel toimunud nimevahetusega lõppes Itella nime kasutamine.