Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Valga asevallavanem Kaupo Kutsar. Foto: Valga vallavalitsus

Valga vallavalitsus teatas mõned päevad tagasi, et kauaoodatud Vahtra tänava pikendus saab lõpuks teostatud. See plaan ei ole pelgalt poliitiline idee, vaid selle algatus ulatub juba 1980. aastate lõppu, mil liiklusspetsialistid esmakordselt pakkusid välja Vahtra tänava pikenduse ehitamise, et oluliselt parandada Valga liiklusolusid.

Esimesed sammud selle projekti elluviimiseks võeti 2010. aastal, kui valmis esimene projekt. Järgmine samm oli  2015. aastal, kuid rahastuse saamiseks piirkonnaprojekti konkursist jäi Vahtra tänava pikenduse jaoks vajalik summa napiks. Siiski ei andnud toonane asevallavanem ja praegune välitööde juht Enno Kase alla ning püüdis leida lahendust selle olulise muudatuse teostamiseks. Lõpuks õnnestus piirkonna põhise juhtumikorralduse toetuse raames saada 100 000 eurot, kahjuks hanke maksumuseks kujunes 500 000 eurot ning plaan jäi taas pooleli.

2022. aastal õnnestus Valga vallavalitsuse projektimeeskonna töö tulemusel saada riigilt taas toetust ja nüüd on ehituse alustamiseks roheline tuli antud. Projekti raames uuendatakse Vahtra-Pikk tänava ristmikku, pikendatakse Vahtra tänavat kuni Viadukti tänavani ning uuendatakse Viadukti tänav Viadukti-Karja tänava ristmikuni. Nende muudatustega viiakse lõpuks ellu aastakümneid kavandatud rasketranspordi- ja transiitliikluse suunamise muudatus Valga linnas.

Uuenduste eesmärk on suunata liiklus eemale individuaalelamute piirkonnast ja kõrvaldada sellisele liiklusele ebasobivate tänavate kasutamine, kuna praegune olukord ei võimalda rasketranspordil ja transiitliiklusel normaalselt toimida. Rasketransport ja transiitliiklus on sunnitud kitsastele tänavatele ja ristmikele, kus erinevatel põhjustel peab kogu selline transport tegema keerulisi pöördeid vastassuunas. Kinnistute omanikud on aastate jooksul esitanud kaebusi, kuna praegune liiklusolukord tekitab suurt müra ja vibratsioonist tingitud kahjustusi.

Olemasolev olukord ei võimalda rasketranspordil ja transiitliiklusel normaalselt toimida. Rasketransport ja transiitliiklus on sunnitud kitsastele tänavatele ja ristmikele, kus erinevatel põhjustel peab kogu selline transport tegema keerulisi pöördeid vastassuunas.

Viimased uudised