Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Vaata, kes hääletasid automaksu poolt, kes vastu (kliki pildil)

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Pärast dialoogi Euroopa Komisjoni ja riiklike tarbijakaitseasutuste koostöövõrgustikuga on veebipõhised reisibürood Expedia ja Lastminute.com võtnud kohustuse teavitada tarbijaid paremini nende õigustest ja tagada, et lennu tühistamise korral saab reisija piletiraha tagasi 14 päeva jooksul.

Tehnoloogilise suveräänsuse, julgeoleku ja demokraatia eest vastutav juhtiv asepresident Henna Virkkunen: „Lennu tühistamine võib reisija jaoks olla äärmiselt häiriv. Tegemist on seega põhimõttelise õigluse küsimusega, et reisijale makstaks piletiraha kiiresti tagasi. Mul on hea meel, et järjest rohkem veebipõhiseid reisibüroosid on võtnud endale kohustuse seda teha. Loodame, et neile järgnevad ka teised, et lennundussektoris oleksid tagatud õiglased teenused ja võrdsed võimalused.”

Expedia ja Lastminute.com on võtnud järgmised kohustused.

  • Lennu tühistamise korral kannavad nad lennuettevõtjalt saadud tagasimakse edasi tarbijale seitsme päeva jooksul alates selle saamise päevast, mis tähendab, et tarbijani jõuab see hiljemalt 14 päeva jooksul. Lisaks teatasid reisibürood, et on ära teinud kõik seni ootel olnud tagasimaksed.
  • Veebipõhiste reisibüroode kontaktandmed, nagu telefoninumbrid ja e-posti aadressid, on leitavad nende veebisaitide kasutajatoe või kontaktandmete jaotises, et tarbijad saaksid nendega hõlpsasti ühendust võtta.
  • Teave veebipõhiste reisibüroode pakutavate teenusepakettidega seotud konkreetsete eeliste kohta tehakse tarbijatele selgemaks.
  • Tarbijaid teavitatakse selgemalt lennureisijate õigusi käsitleva määrusega sätestatud õigustest teekonna muutmisele või piletiraha hüvitamisele juhul, kui lennuettevõtja nende lennu tühistab. Samuti teavitatakse neid selgemalt lennu tühistamisest.
  • Tarbijaid teavitatakse selgemalt tagajärgedest, mida lennuvahendajate pakutavad konkreetsed teenused võivad avaldada tarbija õigustele lennu katkemise korral (nt kui tühistatakse ainult üks reisietapp, võib säilida kohustus maksta teise etapi eest, kui reisi moodustavad lennud ei ole omavahel seotud).

Lastminute.com täidab enamikku neist lubadustest juba 1. juulist ning tagab täieliku täitmise 1. septembriks 2025. Expedia on teatanud, et nad on oma tegevuse nimetatud kohustustega kooskõlla viinud.

Rootsi tarbijakaitseameti juhitud dialoogi eesmärk oli julgustada veebipõhiseid reisibüroosid võtma vabatahtlikult kasutusele tavasid, mis parandavad tarbijakaitset, reisijate teadmisi oma õigustest ning müügiplatvormi vastavust ELi õigusaktidele. 2023. aastal võtsid samasugused kohustused Edreams ODIGEO, Etravel Group ja Kiwi.com. Seega on samasugused vabatahtlikud kohustused võtnud kokku viis peamist veebipõhist reisibürood.

Taust

ELi reisijaõiguste kohaselt peab lennuettevõtja tühistatud lennu eest piletiraha tagastama seitsme päeva jooksul pärast seda, kui reisija on otsustanud lennu hüvitamise kasuks. Lennupileteid saab aga osta ka vahendaja (veebipõhine reisibüroo) kaudu.  2023. aastal  vastu võetud kohustused, millega Expedia ja Lastminute.com on nüüd ühinenud, annavad selliste juhtumite puhul selgust: tarbijad saavad tagasimakse maksimaalselt 14 päeva jooksul. See samm aitab kaasa ka õiglaste ja võrdsete tingimuste loomisele reisilennunduses.

Lisateave

Täismahus pressiteade

Viimased uudised