TTJA EL tarbija nõustamiskeskus hoiatab: e-pood Moodtallinn.ee ei täida tarbijate ees oma kohustusi
Avaldatud: 11 aprill, 2025Viimastel nädalatel on Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele laekunud ligikaudu 20 kaebust e-poe Moodtallinn.ee tegevuse kohta. Tarbijate sõnul ei vasta tellitud tooted lubatud kvaliteedile ega veebilehel kuvatud fotodele. Samuti ei võimalda kaupleja tarbijatel kasutada seadusest tulenevat 14-päevast taganemisõigust.
Mitme kaebuse kohaselt erinevad saadetud rõivad oluliselt veebipoes kuvatud toodetest. Näiteks on kasutatud materjalid odavad ja ebakvaliteetsed, võrreldes ostuhetkel lubatuga. Kaupleja keeldub raha tagastamisest ja pakub selle asemel järgmiseks ostuks 20% soodustust, mis ei vasta seadusest tulenevatele nõuetele.
Veebipoe MoodTallinn tegevust korraldab Leedus registreeritud ettevõte Vilvid LT MB, kes müüb peamiselt naisterõivaid ja aksessuaare. Kuna tegemist on piiriülese kauplejaga, saavad Eesti tarbijad, kellel on ettevõttega lahendamata vaidlus, pöörduda lisainfo ja abi saamiseks EL tarbija nõustamiskeskuse poole, mis tegutseb Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juures.
EL tarbija nõustamiskeskus soovitab võimalusel vältida ostude tegemist veebilehelt moodtallinn.ee kuni olukorra selginemiseni.
Millele pöörata tähelepanu e-poest tellimisel?
- Alati tuleb enne ostmist veenduda, et kaupleja kontaktandmed on leitavad ja korrektsed. Kui lehel puudub kaupleja e-postiaadress ning ühenduse võtmiseks on avaldatud vaid kontaktivorm, kuhu tarbija saab sisestada enda andmed ning küsimuse või tagasiside, tuleks ostust loobuda.
- E-poe tippdomeen .ee või lehe eestikeelne sisu ei anna alati alust arvata, et tegemist on Eesti ettevõttega. Samuti veebipoed, mille veebiaadressis sisaldub näiteks .lv või .de, ei pruugi olla Läti või Saksamaa ettevõtted ning veebilehel kasutatud keele järgi ei saa hinnata kauplejate päritolu.
- Kui veebipoega puudub varasem kogemus, tasub internetist kindlasti otsida teiste tarbijate kommentaare ja hinnanguid ning kahtluse korral ostu mitte sooritada.
- Küsi kauplejalt küsimusi – enne ostu sooritamist tasub küsida kauplejalt kas e-kirja või telefoni teel mõni täpsustav küsimus kauba omaduste või müügitingimuste kohta. Nii saab selgeks, kas kaupleja kodulehel esitatud kontaktandmed üldse kehtivad ning kas kauplejal on tahtmist tarbija pöördumistele reageerida.
- Enne kauba tellimist tutvu kindlasti tähelepanelikult tellimistingimustega ning kõige rohkem pööra tähelepanu sellele, kuidas ja millal peab kauba eest maksma ning millised lisakulud (posti- või teenustasud) võivad lisanduda.