Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Visuaal: Selektor

Eile kinnitas Tartu linnavalitus Sõpruse silla ning selle lähiala ümberehituse hanke võitjaks TREF ASi pakkumuse ja kiitis sellega heaks silla põhjaliku uuendamise.

Sõpruse silla rekonstrueerimise hankel osales viis ettevõtet ja neist odavaima pakkumise tegi TREF AS summas 18 376 376 eurot. Kõige kallim pakkumus ulatus pea 25 miljoni euro piirini.

Ümberehitus toimub kahes etapis ja ehitusega soovitakse alustada juba selle aasta jooksul. Esimeses etapis võetakse töösse silla kesklinnapoolne osa ning selleks ajaks viiakse mõlemad sõidusuunad üle Ihaste poolsele osale. Teises etapis rekonstrueeritakse silda Ihaste poolt ning liiklus saab siis toimuma juba varem uuendatud osal. Plaanitud ehitusaeg on 28 kuud, mis tähendab, et uuendatud sild valmib 2027. aasta kevadeks.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et ehitusettevõtete huvi Sõpruse silla ehitushanke vastu oli rõõmustavalt suur. „Kuna silla rekonstrueerimistööd on tehniliselt keerukad, siis hindasid ka pakkujad eesootavaid töid erinevalt ning pakkumuste maksumused varieerusid üsna suures ulatuses. Eesmärk on võimalikult kiiresti ehituslepingu allkirjastamiseni jõuda, et ehitustööd saaksid juba sellel aastal pihta hakata. Rekonstrueerimise tulemusena saavad tänasest mugavamad ja ohutumad liikumisvõimalused nii jalgsi, jalgrattaga, bussiga kui ka teiste mootorsõidukitega liiklejad.”

Sõpruse silla uue lahenduse keskmes on kõikide liiklejagruppide arvestamine ning nende turvalisuse tagamine. Vajaliku ruumi loomiseks ehitatakse sild mõlemalt poolt laiemaks ning jalakäijad ja ratturid eraldatakse sõiduteest piirde ning ohutusalaga. Sõidutee servadesse on planeeritud 2,25 meetri laiused ja mõlemasuunalised rattateed. Jalgteed saavad olema kahe meetri laiused.

Sõiduteel säilib mõlemas suunas kaherealine liiklus ning kiirust alandatakse turvalise ja meeldiva keskkonna loomiseks 40 km/h peale. Kiiruse piiramine vähendab liiklusõnnetustes raskete vigastuste saamise võimalusi ning loob rahulikuma liikluskeskkonna ka teistele teel olijatele. Autode, ratturite ja jalakäijate üksteisest ohutusribadega eraldamine vähendab kokkupõrkeohtu ning loob selged liikluskoridorid igale liiklejagrupile.

Ehitustööde käigus remonditakse sillatalad, parandatakse nende ühenduskohti ning vahetatakse välja sillatalade alused teraskummist tugiosad. Teised suuremad tööd on hüdroisolatsiooni rajamine, vuukide ehitus, käsipuude ja valgustuse rekonstrueerimine.

Muutused ei piirdu ainult silla endaga. Lisaks ehitatakse ümber ka Karlova poolsed peale- ja mahasõidud ning ühendused Turu, Kalevi, Raua, Aida ning Rebase tänavatega. Sõpruse silla Karlova poolsesse otsa ehitatakse tilgakujuline ringristmik. Karlova suunas ehitatakse välja ka rattateed kõikidele sillalt tulevatele ning sinna viivatele pööretele. Sõpruse ringristmiku lahendust ei muudeta. Pärast Turu tänava rattateede valmimist saab Sõpruse sild olema väga oluliseks lüliks Tartu rattateede võrgust.

Sillale viivad trepid rekonstrueeritakse ja lisaks ehitatakse kaks uut trepistikku, et lihtsustada jalakäijate jaoks silla kasutamist. Uued trepistikud tulevad silla Ihaste poolsele servale Turu tänava ja Emajõe vahelisele alale ning Emajõe ja Anne kanali vahelisele alale.

Silla uuendamine maksab 18 376 376  eurot koos käibemaksuga ning sellest umbes 2,8 miljonit pärineb kergliikluse edendamiseks mõeldud Euroopa Liidu kaasrahastusest.

Viimased uudised