Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Foto: Ove Maidla.

Kliimaminister Kristen Michal allkirjastas käskkirja, millega eraldatakse Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.

Tartu soovib tänavaruumi muutmise abil parandada linna liiklusohutust, elukvaliteeti ning liikumisvõimalusi. Uuenduse läbivatel tänavatel saavad muretumalt liikuda nii autojuhid, ratturid kui jalakäijad, kuna kõigile on tagatud oma liikumiskoridor. Ohutust tagavad nii väiksemad sõidukiirused kui ka liiklejagruppide eraldamine. Vähenev müra ja autode arv loob aga meeldivamad elutingimused tänavate ääres elavatele inimestele.

Jalgrattateede loomisele antav toetus võimaldab linnal välja ehitada jalgrattateede põhivõrgu esimese etapi. Toetuse abil uuendatakse Tähe, Tähtvere, Tuglase, Õnne, Kastani, Laia, Jakobi, Riia ja Turu tänavaid ning Vabaduse puiesteed. Samuti rajatakse jalgrattatee Sõpruse sillale. Rekonstrueeritakse ka kaks ristmikku ning ehitatakse valmis Võru tänava „pargi ja reisi” parkla ning Lõunakeskuse liikuvuskeskus.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et riigi poolt eraldatav suuremahuline toetus võimaldab linnal jõudsalt rattateede põhivõrgu arendamisega edasi minna. „Möödunud aastal pöörasime suurt tähelepanu kõnealuste rattateede eskiislahenduste välja töötamisele ja kohalike kaasamisele ning suur rõõm on selle üle, et kõik meie poolt välja pakutud objektid said heakskiidu. Eelseisvad aastad saavad olema väga töömahukad, et kõik planeeritud objektid saaksid välja ehitatud, kuid lõpptulemusena saame kõigi liiklejagruppide ohutumat liiklemist toetava linnaruumi.”

Koos rattateede lisamisega saavad mainitud tänavad ka palju mugavamad ja ohutumad kõnniteed ning tänavadisainis pannakse rohkem rõhku rohelusele. Kõikidel tänavalõikudel säilib ka autoliiklus. Suurematel tänavatel nagu Turu ja Riia säilitatakse sõidurajad praeguses mahus. Väiksematel kodutänavatel nagu Õnne ja Tähtvere muudetakse autoliiklus ühesuunaliseks, et tagada kohalikele ligipääs ja samal ajal vähendada läbivat liiklust.

Rajatavad jalgrattateed saavad olema eraldiseisvad nii autoteedest kui kõnniteedest. Enamustele tänavatele tulevad ühesuunalised rattateed, mis tähendab, et ratturid peavad hakkama rohkem tähelepanu pöörame sellele, kummal pool teed nad liiguvad. Valminud võrk ühendab kesklinna teiste linnaosadega üheks turvaliseks keskkonnaks, kus kõikidel liiklejatel on meeldiv liikuda ja aega veeta. Tartus alustatakse töödega sel aastal ja põhivõrgu esimese etapi tänavad saavad valmis 2029. aastaks.

Tartu jalgrattateede võrgu ehitusega saab lähemalt tutvuda aadressil www.tartu.ee/tänavaruum

Samast meetmest eraldati 12 miljonit eurot Pärnu linnale ja otsused Tallinna linnas rahastatavate projektide osas peaksid saabuma hiljemalt tänavu suvel.

Viimased uudised