Sporditarbed, spordivarustus e-spordipood:sportlik.ee

 

Tel, WhatsApp +37258973482‬
info@lounaeestlane.ee

Valio Eesti käive tegi möödunud aastal 8,8-protsendise tõusu, jõudes aasta lõpuks 93,3 miljoni euro tasemele.

Valio tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul on kasvu taga toodete hea käekäik Baltikumi turul ning Forte juustu suur menu eksporditurgudel.

„Lisaks tõime mullu turule Alma kreeka jogurti, mis võeti nii meil kui mujal väga positiivselt vastu. Head hoogu näitas ka PROfeel sarjauuenduste müük ning teised uudistooted on samuti leidnud palju positiivset vastukaja,” ütles Solovjov.

Ühtekokku varus Valio 2016. aastal Eesti farmidest üle 180 000 tonni toorpiima, mille eest tasuti keskmiselt 245,26 eurot tonni kohta.

Solovjovi sõnul vähenes 2016. aasta kasum võrreldes aasta varasemaga viiendiku võrra 3,65 miljoni euroni. „Kuna toorme hinnad tõusid kiiremas tempos kui hinnad poelettidel, kujunes kasumlikkus mõnevõrra mullusest väiksemaks,” tõdes ta.

Võrus käivitus sulajuustu katel

Valio investeerib igal aastal umbes 4 protsenti käibest uutesse arengutesse ja masinapargi uuendamisse.

„Ka sel aastal panustasime oma tehastesse ühtekokku neli miljonit eurot, millest suurima osa moodustas Võru Juustutööstusesse hangitud Viola sulajuustu katel ning pakkeliin,” ütles Solovjov.

Peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid müüakse lisaks koduturule Lätis, Leedus, Itaalias, Rootsis ja Ameerika Ühendriikides.

Rohkem kui 460 töötajaga Valio Eesti on juhtivaid kohalikke toorpiima kokkuostjaid, piimatoodete, sh juustude, eksportijaid ning Võru ja Laeva üks suurimaid tööandjaid.

LÕUNAEESTLANE